95 GTV 2.0 V6 Turbo, Mootori probleem

#1
Tere

Juhuse tahtel satus siis hoovi Alfa Romeo GTV 2.0 V6 Turbo 148KW, 1995.
Probleem seisneb siis selles et kui auto alguses külmat käima panna siis hakkab enamvähem korralikult tööle u 1000rpm. kui veidi gaasi anda ujutab üle ja hakkab päris korralikul bensiini järgi lõhnama ning tuurid hakkavad üles-alla kõikuma.
Umbes 10-15 min töötamist ja hakkab mootor enam-vähem korralikult tööle.
Pöördesse läheb suht normaalselt kuigi kergelt uimaselt minuarust.
Nii kui sõitma hakata siis sikutab mootor kuni u 2000rpm ja tekib auk kuskil 4500 ja üles on korralik minek.
Nii kui maantele minna ja üle 70 kmh siis töötab 2500 rpm juures puhtalt aga nii kui gaasi anda siis hakkab jõksutama ja kui panna madalam käik ja lasta 3000-4000 rpm´i juurde siis hakkas nagu minema ja järsku hakkab puterdama ja jõud kaob ära.
Käis kalevis Boshi stendis seal öeldi et andurid kõik on ok et ehk pihustid aga need said vahetatud ja midagi ei muutunud.
Tehtud tööd ja vahetatud osad:
Küünlad 2x uued
Küünlajuhtmed-uued
Jagaja kaas -uus
Kommutaator-uus
Silindrites surved -Mõõdetud-Korras
Lamda andur-uus
Pihustid-Vahetatud
Summuti-uus-tihend..ps peale summuti remonti läks isegi hullemaks.
Kütusepumba surve-Mõõdetud-Korras
Diagnost-Andurid korras-võimalik vigased pihustid-vahetatud-kasutu
Niipalju siis lisaks et vähemalt tundub nii et kui see nn auk tekib kiirendades siis jääks nagu kütet väheks.
Üks anomaalia siis veel nimelt kui kütuse tuli põlema läheb siis koheselt hakkab mootor puterdama ja jõud kaob ka ära
Küsimus siis selline et kas keegi oskab veel midagi pakkuda või on analoogse probleemiga kokku puutunud ?
Või ehk oskate soovitada inimest kes võiks asjast jagu saada.
Endal nagu ideed suht otsas. :(

95 GTV 2.0 V6 Turbo, Mootori probleem

#2
Mootori juures on kütuserõhk asjalik ikka? Kõige esimese asjana pakuks umbes kütusefiltreid-värke, aga ülejäänud nimekirja vaadates eeldan, et see on juba järgi uuritud. :thinking: Ehk on siiski pumbaga mingi rida? Ütlesid, et kütusetaseme ja mootori töö vahel on seos - ehk on kusagil paagi tasemeanduri (õigemini kütusetuld lülitava ahela) ja pumba ahelate vahel lühis? Vea pumbale katseks uus toide ja mass, vaata mis saab.

Disclaimer: tulistan praegu ilma elektriskeemide-asjadeta täiesti huupi.

95 GTV 2.0 V6 Turbo, Mootori probleem

#3
::itpnt::

kui kütet jääb "nagu" väheks, siis nende sümptomite järgi pakuks, et tegelikult on õhku palju või vähe (vaata kogu lõdvikud, torud, kuuler jms üle- kahtlustan, et Sul on kuskil mõra sees ja mõõdetav kogus ning tegelik kogus ei sobi kokku)

kui pihustituluke süttib, siis lülitab ECU ennast avariireziimi - seetõttu ka puterdamine ja jõu kadumine (oleks kahtlane, kui see oleks teistpidi)- õhulekke puhul hakkab Sul pihustituli põlema lamda anduri käsu peale- kuna segu on vale....

:wink:
Tegelikult ma olen normaalne....

95 GTV 2.0 V6 Turbo, Mootori probleem

#4
Lisaõhk on muidugi loogilisem :), aga kui hommikul seda listi juba tehtud asjadest vaatasin, siis eeldasin, et nii elementaarne asi, nagu sisselaske üle vaatamine on tehtud. Ja noh... Pakkusin siis huvitavamaid asju, mis pähe tulid :mrgreen:. Tuleb hommikuti kohvi kõrvale postitamine ära lõpetada, saab rohkem asjalikku juttu :sherlock:

Aga teemaalgatajale, oled sa tester küljes sõitmas ka käinud ja erinevaid sensoriväärtusi reaalajas jälginud/jälgida lasknud?

95 GTV 2.0 V6 Turbo, Mootori probleem

#6
:icon_hi:

õhukulu lugeja on sellel autol AFM tüüpi labidas-> selle testimine on jube lihtne (eeldasin, et bošši kodanikud on seda juba vaadanud)

AFM maha, tester klemmidele peale, käsi vastu labidat ja väärtusi mõõtma-> AFM töötab reostaadi põhimõttel, st klemmide vahelt pead kätte saama kinnise labida 0; lõpuni lahtise 0 ja klemmide vahel suureneva/väheneva takistuse (pluss eraldi takistuse temp osas-> pisike andur enne labidat )

Klemmide väärtused:
2-4 50 - 950 Õhuvool-> madal - kõrge
3-4 410 - 580 Õhuvool-> madal - kõrge
2-5 0 - 390 Segu -> lahja - rikas
3-5 390 - 0 Segu -> lahja – rikas
1-2 Soenedes muutuv Õhutemp-> madal- kõrge

2 ja 4 klemmi vahel peab takistus klapi avamisel suurenema ning 3 ja 4 vahel vähenema
2 ja 5 ning 3 ja 5 peaksid olema omavahel vastupidises seisus ning avamisel muutuda ei tohiks (see on reguleerseade mitte lamdaga varustatud autole ning selle näite saab muuta reguleerkruvist- n.ö. õhu möödavool)
1 ja 2 on sisetuleva õhu temperatuuri andur, mille korrasolekut on kõige lihtsam mõõta võttes AFM-I eesotsas olemast pisikesest jullast näppudega kinni samal ajal takistust mõõtes (peaks temp tõustes vähenema)


Ah jaa- numbrid võivad TB-l veidi ülaltoodutest erineda (need on vabalthingava omad-> kuigi pritse peaks sama olema võib TB labidas olla suurem ja reostaat täpsem-> Siiski peab takistus muutuma sujuvalt NING suurusjärgid peaks olema enamvähem samad)
Tegelikult ma olen normaalne....

95 GTV 2.0 V6 Turbo, Mootori probleem

#7
Suur tänu kõigile kes viitsisid vastata.Viga oli siis kütusepumbas mis suvatses peale 15-45 min töötamist vaikselt survet vähemaks kruvida.Mul oli kunagi sarnane juhus Jeebiga nii et järsku meenus et mingi selline teema oli.Asja leidmise tegi raskemaks see et kuna diagnostikas öedi et tegemist on pihusti veaga siis oli sinna paigaltatud pihustid mis nagu hästi ei sobinud sinna nii et põhimõtteliselt oli kaks viga korraga pihustid andsid palju kütust peale st segu vale ja pumbast samas ei tulnud piisavalt kütust peale.Nüüd sai paigaltatud orig pihustid ja Racing kütusepump mis on ka kasutusel Ferraril ja Porchel.Masin sõidab korralikult ja tegemist on ikka päris terava sõidukiga.