164 tühikäik ja külm ilm

#1
Nii kui ilm külmemaks läks, otsustas tühikäik jukerdama hakata.



Seisis paar päeva pakasega. Käima läks ja algul töötas soendamisel tühikäigul enam vähem normaalselt, aga kui natuke sõita sai ja foori taha seisma jäädud ning pöörded tühikäigule langesid, suri mootor kohe välja. Sai küll uuesti käima, aga seda ka pikalt käiates ja siis tahtis kohe jälle välja surra. Mootori soojenedes probleemid lakkasid ja töötas kui kellavärk. Armatuurlaual ei süttinud ka ühtegi kahtlast tulukest.



Kas võib tühikäigumootor või mingi külmaandur õhtal olla, või on see normaalne nähtus sellise pakase puhul?



Kuidas teie alfad -20 C käima on läinud ja töötanud?



(3.0 V6 155 kW AT)

164 tühikäik ja külm ilm

#2
-20 tähendab seda, et tõenäoliselt oli tühikäigumootor kinni külmunud :wink: või siis olid TB-l jäätükid vahel ning seetõttu ei lülitanud tühikäigule ümber (sealt ka käiamise probleem-> kuna TB oli lahti, siis anti liig palju kütet peale ning uputas hetkeks üle...)



tuttav teema :lol:
Tegelikult ma olen normaalne....

164 tühikäik ja külm ilm

#3
...käima läheb ilusasti, mul wagon õues maja ees ja gt garaazhis kus u +5 sees... wagoni kompuuter vallatleb ainult, ärkab siis kui auto juba soe, pilt tuleb ette ja siis piiksatab "...possible ice on the road" :lol: :lol: :lol:

...oh, really? :lol: oh neid roboteid... tõsi on muidugi, et -20 pole veel tabloole ette tulnud, siin linnas majadevahel ikka soojem natsa... eelmine aasta kui oli vinge külmalaine ja linnas möllas ka pikalt mingi -23 ja nii, siis auto seisis kolm ööpäeva õues, ning siis panin käima selle läbikülmunud rauakolaka, läks küll, ilge vilinaga, aga läks... vist uue auto ja korraliku aku eelised...

...muideks linnaliiklus on mõnusalt hõre praegu :wink:

164 tühikäik ja külm ilm

#4
:D

Alfanatico, sul läks külm vilinaga autost välja lihtsalt...



aga käimamineku kohapealt mu vana 156 eelmisel aastal läks raksust ka -28C juures käima... esimesed 5 sek aint kostis tavapärasest enam helisid powerplantist...



sai itsistada töökaaslaste üle kellel peened jaapani hobused surabud ja toy jodad... kes kurtis pidurite kadumist ja kes pikaldast käivitumist...



nüüd saksa sangadega seenekorviga igapäevaseid sõite tehes, peab tunnistama, et see vilega mootor tahab ikka saada täisringi enne kui käima prahvatab... nädsiis kui lühike on kollektiivne mälu... `42 aasta kogemused Leningradi all hakkavad unuma Liebfraumilchi limpsides...

164 tühikäik ja külm ilm

#5
peaaegu teemasse:

vana indiaanlane mäletab, et tosin aastat tagasi olime Otepääl suuskamas. Külmalaine keevitas hommikuks majutuskoha ees terve parklatäie autosid kinni. Neid oli vist 10, heaküll 8. Vaid kaks autot käivitusid: meie Alfa 33`85 ja sõbra Lancia Beta HPE!

164 tühikäik ja külm ilm

#6
Ja mina juba mõtlesin, et alfad pole pakase jaoks mõeldud :D



Teemasse tagasi minnes.. kas käigukast ei võinud seda anomaaliat põhjustada? Ma mõtlen, et automaadi puhul on õlisurve ja tolle liikumiskiirus oluline - mingid ähmased mälestused kuskilt.

Kui külmalt jälle välja suri, süttis armatuuris ka korraks käigukasti tuluke (kast ja kaldus kriips peal).

164 tühikäik ja külm ilm

#7
Praegu läheb nagu paugupill (166 3,0 v6 aut.) käima-mõnus on muigega autosse istuda kui näed teisi pead vangutamas kui neil autod käima ei lähe. Ainus mis häirib on maantee sõit, töötemp. on 70 kraadi juures. Üleeile näitas Tallinnasse sõites komp -26.



Vana auto (oli 164) ei tahtnud suvel hästi käivituda, aga niikui tulid miinused läks nagu naksti käima!

164 tühikäik ja külm ilm

#10
Enda 156 2,5 armastab külma, st käima läheb ilusti, aga need hääled sealt alt esimene minut pole kuigi ilusad. Aga sõitmise kohapealt on masin täitsa püstihull- ei jama tal see tühikäik, mis end korra päevas ikka meelde tuletab, ja tõmme :twisted: krt saaks suvel ka kuuma ilmaga sellise mineku kätte. LOOM ma ütlen :D Nüd tänase "sooja" ilmaga kõikus tühikäik taas- vaja ikka -20 siis kõik ok.
See suvi siis Volvoga : XC60 R-Design Polestar :)

164 tühikäik ja külm ilm

#12
nu enda kogemustest ja ka rootsi alfa esinduse meeste tööst siis üks probleemsemaid asju on see karterituulutuse potska, kuhu kondenss tekkib ja mis ka jääse kipub minema eriti kui lühikesi otsi sõita... :roll: ja minu tühikäiku peedistas ka tuksis õhulugeja-nu kuni ka keskmised pöörded ära kadusid...-muuseas taastab keegi neid ??? loogiliselt võttes peaks ju saama taastada seda söelinti mille peal reostad toimib... :roll: