nii nii
vaatasin vanu satelliidifotosid ja siis maanteeatlast...
ja kuna väljasõit maalilisse Toolse lossi oli viinud niigi sobilikku paika, siis käisin vaatasin ta üle rakvere / vainupea maandumisraja ehk juriidiliselt korrektne olles on tegemist Rutja õppeväljakuga...
kõigepealt vihtuda mõned kilomeetrid kruusateid metsa vahel ja...
seal ta oli... urrrrrjuhhh, põlve võttis kurat erutusest värisema kui loojuva päikese kiirtes silmapiiri taha kaduvat noolsirget rada enda ees nägin
vana mahajäetud 2,5km pikkune maandumisrada... osaliselt asfalteeritud
samasugune 2,5km pikkune taxiway on maandumisrajaga paralleelselt.
maandumisrajal asfaltkattega osas saaks kiirendada vabalt - ülejäänud 2km võib siis kasvõi aeglustada

see aeglustuse osa enam 2 autot kõrvuti ei kannata tervet teed uhada... mõned ebatasasused on seal sees... samas kannatas ta kenasti 180km/h sõita... suuremal kiirusel läks veidi libedaks... vähemalt loojuva päikese hämaruses ei tundunud suurem kiirus kuigi turvaline enam...
aga asja point on see, et rada ei ole kuskil halvemas seisus kui peterburi tee tallinna poolne ots ja asfaltkattega osa on paremas seisus kui kuulus kiltsi lennuväli haapsalu lähistel.
lisaks on raja taxiway veeres hulgaliselt lennukite "parkimisplatse" millel saab mida iganes teha kasutades kohal olevaid kumme rajatähisteks või tuues ise kaasa kenasid neoonkoonuseid.
PS! hasart lubas seal kihutada rada täispikkuses läbi 5 ringi, maguskirbe hais levis selle lõbu peale salongi igal juhul mis andis märku raua sihtotstarbelisest kasutamisest.
PS2! tekkis kerge uitmõte sügisene kiirendus hoopis uues kohas teha
