164 automaatkasti anomaalia

#1
Automaatkastiga alfa muidu tore asi küll :) aga kui odokale 250k ette ilmub ja käigukasti anomaalia-uss sisse poeb, siis enam nii tore ikka ei ole küll.



Nimelt, käigukast on viimasel ajal kahtlaselt käituma hakanud. Asi näeb välja nii, et kui paigalt startida ja sujuvalt 50..60-ni kiirendada, siis kast ei taha hästi käike üles vahetada. Sel hetkel kui peaks käiguvahetus toimuma, pooks nagu kinni ja alles mõne sekundi pärast lülitab käigu vaevaliselt üles. Alla vahetamisel töötab nii sujuval kui äkilisel pidurdamisel ilusti. Küll aga käitub kahtlaselt ka kickdowni vajutamisel, kus ei taha ka hästi alla vahetada ja jõudu nagu ei oleks.

Oli vaja parasjagu ühte kiiret manöövrit teha ja eest ära lipsata.. no võttis ikka junni parajalt jahedaks küll kui järsku jõud ära kadus :shock: aga ärkas ikka ellu viimasel hetkel :D

Ah jaa siukse asi veel, et Neutrali peal seistes kostus ka korra auto alt sellist kahtlast vibreerivat metallimoodi häält. Kui valitsa Parkingu peale lükkasin, kadus heli ära. Pärast mootori välja suretamist ja uuesti käivitades oli kõik jälle normaalne.



Seda anomaaliat esineb ainult vahel harva ja ei sõltu üldse sellest, kas mootor on külm või soe. Lihtsalt ühel heal hetkel tekib ja hakkab jamama. Ära läheb siis kas peale sujuvat maanteesõitu või pärast mootori välja suretamist. Kontrollisin mõlemat õlivarrast nii külma kui sooja mootoriga ja õlitase normis nii nagu peab. Kasti õli vahetamisest on alles 15k km sõidetud.



Mida siis arvate? Kui tõsised asjalood on? 256k km kohta peaks ju ZF veel kärama küll :!: Käiguvalitsaga pole sadistlikult ümber käinud ja kusagil mudas ega lumes ka suurt müttanud ei ole. Oskate ehk soovitada Tallinnas mõnda töökoda, kes automaatkaste hästi tunnevad?! Minu teada TRK käimareid oma hoole alla ei võta.



Lihtsalt huvi pärast, palju maksaks uus ZF atm käigukast? Tüüp peaks olema kas 4HP18Q või 4HP18QE.
Last edited by alfa164 on 20 May 2007, 13:46, edited 1 time in total.

164 automaatkasti anomaalia

#3
VML wrote:nu..omaette nähtus on see et selles kastis tuleb õli vahetada iga 30 000 km järel... ja manual väidab et miskit muud filtrit peale magnet korgi pole...


No kui sa ütled, et 30k (TRK soovitas 40k) tagant tuleks vahetada, siis eelmisest vahetamisest alles 15k sõidetud. Aga eks mida varem seda parem! Küll aga ei oska kohe mitte öelda, kuidas Saksamaa omanik(ud) seda hooldusvälpa järgisid :roll:

164 automaatkasti anomaalia

#4
see võibki üks põhjustest olla tavaliselt omanik enne müüki laseb niikaua kuni saab sentigi alla panematta, kuid vahetamine toimub õlisurve najalt nagu aru saan? ja vahetamise aega kontrollib elektroonika, seega kui lõpuks ikkagi vahetab siis surves ei tohiks nagu viga olla??? ... samas automaat kast selline keerukam kooslus nagu ta on... reeglina elektroonika pool juperdab :roll: kuid pole sellel alal eriti kodus.. :oops:

164 automaatkasti anomaalia

#5
VML wrote:vahetamise aega kontrollib elektroonika, seega kui lõpuks ikkagi vahetab siis surves ei tohiks nagu viga olla???


Käigud vahetab ära küll, aga mõningase viivitusega. Samas, nüüd on jälle viimased päevad ilusti probleemideta töötanud.. :roll:



Kurat hakka või tõesti uskuma, et alfa on iseloomuga auto.. käitub nii kuidas heaks arvab ja tuju on :D

164 automaatkasti anomaalia

#6
no alfa viga on nt kehvad massid, mis suht palju probleeme on tekkitanud ja ka lihtlabane oksüdeerumine klemmidel ning ka juhtme rüüsid lagunevad ära ja hakkab juhtmeid hõõruma ja lühistama... see iseloom on neil olemas jah-nigu unarusse korra jätad nii kõiksugu anomaaliad tekkima hakkavad 8)

164 automaatkasti anomaalia

#7
kalduks kah massi arvama :roll:



kui mingi asi toimib/toimub vahetevahel, siis tõenäoliselt kaob vahepeal lihtsalt mass ära...



ja mis iseloomu puutub, siis see iseloom on tegelikult viide sellele, et autol on vaja tähelepanu ( ja võibolla ka hooldust)...

Erinevalt "kvaliteet"-autodest nimelt kipub Alfadel ühe sõlme vigurdamise tulemusel tekkima tõsine, kuid ajutine probleem teises kohas 8) See on võimalik võtta kokku koondnimetusega " Terviklik "

Ehk siis kõik sõlmed on mingil tasandil seotud :wink:



Suurim pluss-> kohe, kui midagi kustuma hakkab on seda tunda

Suurim miinus-> näiteks pagassitule lühistamisel võib juhtuda, et auto enam ei käivitu :lol:
Tegelikult ma olen normaalne....

164 automaatkasti anomaalia

#8
Kas sellist võimalust ei saanud olla, et käigukasti õlitus katkes ühtäkki ja kast töötas teatud aja ilma õlita või vähese õlikogusega? Mõtlen seda kahtlast vibreerivat metallimoodi häält tühikäigul, mida ühe korra auto alt kuulsin (kunagi varem pole seda olnud).

164 automaatkasti anomaalia

#9
alfa164 wrote:Kas sellist võimalust ei saanud olla, et käigukasti õlitus katkes ühtäkki ja kast töötas teatud aja ilma õlita või vähese õlikogusega?


Õlitus ei saa kastis lihtsalt katkeda ja siis tagasi tulla-> kui kanalid on umbes siis on kast reeglina p...s :cry: aga õnneks seda ei saa eriti juhtuda (ehituslik eripära)



Siiski kindluse mõttes võid kasti õli ära vahetada ning vaadata, kas metallipuru paistab ning ega ehk õli põlenud ei ole



muuseas metallivibratsiooni häält kipub reeglina tegema summuti (aegajalt ka muud jubinad, mis sinnakanti jäävad)
Tegelikult ma olen normaalne....

164 automaatkasti anomaalia

#10
Vist sai selgeks see kasti anomaalia. Vibreerivat häält tegi käigukasti jahutusventilaator. Kuna algul ei hakanud kasti ventikas tööle (oli vist kinni kiilunud kuna keegi polnud kaua aega sportlikku sõidustiili harrastanud või ei andnud ühendust) ja kasti temperatuur läks kõrgeks, siis vahetaski käigud imelikult üles.



Nüüd on kasti jahutus regulaarselt tööle hakanud sportlikuma sõidu ajal ja käiguvahetamisel pole siiani enam probleeme esinenud.

164 automaatkasti anomaalia

#11
seal all on ka sõelfilter 3 poldiga kinni-seda VÕIKS PUHASTADA ÕLIVAHETUSE AJAL... 8) ma enda omaga jändan siiani...-on kellelgi 164 automaatkasti diagnostikaks kohta soovitada? Kas TRK saab alfa 164 käigukasti diagnostiga hakkama???

164 automaatkasti anomaalia

#12
No TRK sai vist hiljuti mingid diagnostikaseadmed oma valdusse. Pididki mul ABSi ja turvapatja kontrollima kuna tulukesed põlevad siiani. Usun et saavad ka käigukastiga hakkama. Eks sa helista ja küsi järgi enne kui kohale veered ;)



Ah jaa ja Troost Autos pidi keegi Jürka olema automaatkastide asjatundja.
cron