Vaja infot V6 mootori kohta.

#1
Kas ja kui suur rõhk peab Alfa V6 mootoritel jahutussüsteemis olema? Külmalt on tase ok, ei mullita jne aga soojalt lööb tugeva rõhu sisse, korki natuke lahti keerates hakkab kohe keerme vahelt välja pritsima. Silindripea vahelt lööb surve sisse süsteemi?

Kas 164 ja 166 3.0 24v mootorite sisse- ja väljalaske kollektori tihendid on samad? Payeni kataloogi järgi üks plokikaane tihend on teistsuguse koodiga, samuti klapikambrikaane omad olid vist erinevad.

Vaja infot V6 mootori kohta.

#2
V6 mootori jahutussüstemi rõhk on umbes 0.8-1 ülesurveklapp (paagi peal) avaneb kuskil 1.2 juures- kui külmalt mulle sisse ei viska ja heledat tossu välja ei aja, siis on OK (vedelik kaob kuhugi?)

kaanetihendid olid erinevad IMHO ning kollede omad vist samuti - võta eper lahti ja vaata...või helista Pilotisse :wink:
Tegelikult ma olen normaalne....

Vaja infot V6 mootori kohta.

#3
ts kirjutas:V6 mootori jahutussüstemi rõhk on umbes 0.8-1 ülesurveklapp (paagi peal) avaneb kuskil 1.2 juures- kui külmalt mulle sisse ei viska ja heledat tossu välja ei aja, siis on OK (vedelik kaob kuhugi?)

kaanetihendid olid erinevad IMHO ning kollede omad vist samuti - võta eper lahti ja vaata...või helista Pilotisse :wink:
Kadu on olemas aga tundub, et viga salongiradikas, sest jahutusvedeliku lõhn salongis. Samuti võib kuskilt lõdviku vahelt lekkida, sest kui auto 2 nädalat seisis langes tase märkatavalt. Selletõttu sai auto peale seismist kasutusele võttes natuke kuuma, sest tase oli liiga madal. Kuid tagant valget välja ei aja, õli välimus ja tase on okei. Jahutusvedelik kergelt must/sogane aga kas tegu õli emulsiooniga, kindel ei ole. Külmalt ei mingeid mulle, soojalt aga surve sees ja kui isegi saab korgi maha siis tahab hakata üle ajama. Kahjuks ei ole enne kuuma saamist sooja mootoriga proovinud kas siis oli sama probleem või ei. Vb nüüd peale kuuma saamist soojuspaisumine selline, et soojalt tekib piisav pilu/vahe lekke jaoks?

Pilotist juba kaanetihendite vahetamiseks hinnapakkumine võetud, kuid kuna veel kindel ei ole, et viga selles siis pole hakanud juppe ära tellima. Ehk peaks ennem salongiradika (mis niikuinii oli plaanis üsna pea ära teha) ära vahetama ja siis laskma kuskil süsteem ära survestada?

Keegi V6 -e omanik võiks oma masinaga proovida, kas soojalt käitub samamoodi nagu minul.
:thanksspin:

Vaja infot V6 mootori kohta.

#4
Täiesti normaalne nähe ju, et kui sa soojal mootoril paisupaagi korgi maha keerad, hakkab see keema ja üle ajama. Seda seetõttu, et surve all oleva vedeliku keemistemperatuur on kõrgem. Kui Sa rõhu maha lased, siis läheb see vedelik hetkega keema ja ronib sealt paagist välja.
Selle 0.8-1barise rõhu juures peaks olema jahutuse lõdvikud kõvad, aga mitte kivikõvad..:) Käega suudad pisut ikka pigistada seda.
Eesti Saabiklubi ja foorum

Vaja infot V6 mootori kohta.

#5
Sõidust tulnud autol ei tohi mitte ühelgi mootoril jahutusvedeliku korki maha keerata, kõigil pritsib kuum ollus välja ning käsi võib saada kõrvetusi.
Sestap on ka viimasel ajal Eestis müüdavate autode kapotiall maakeelne silt, et kuumalt mitte avada.

Kui salongis on jahutusvedeliku lõhn ning radikas lekib, tuleb ta nagunii ära vahetada.
Alusta sellest. Kaasaegse auto alumiiniumist salongiradika remontimist ma algajale ei soovita.

Kui see asi on korras, siis räägime edasi.

Mis need sisselaske tihendid asjasse puutuvad? Kui tahad ülemiste sarjade erinevusi vaadata, vaata ükshaaval siit: http://www.fmecat.eu/index-car.asp. Kaane- ja muude tihendite pildid vist isegi olemas...

Vaja infot V6 mootori kohta.

#6
Eks loomulikult seda palju lugenud, et kuumalt ei tohi avada aga ei olnud kindel, et kas ja kui suur surve süsteemis peab olema ning lisaks veel selles, et ta kas ta ikka 90 kraadise temperatuuri juures üle hakkab ajama. Pole varem Alfaga kokku puutunud ning viimasel masinal püsis vedelik sama temperatuuri juures ilusti sees.

Salongiradika pidin nii või naa ära vahetama, pole plaanis olnudki seda tegemata jätta aga kuna Tallinnas ei ole mul korralike töövahendeid ja sooja garaaži siis otsustasin vahetamise kuu lõppu lükata, siis kui maakoju sõit ning korralikus tingimustes asi ära teha.

Sisselasketihendite kohta uurisin sellepärast, et esindusest soovitati juba plokikaanetihenditega koos ka kollektoritihendid ära vaheta. Kuna sina panid just mõistliku hinnaga oma 164 3.0 mootori tihendikomplekti müüki siis uurisingi, et kas ja kui suures osas need sobiksid minu masinale.

Eks peale radika vahetust, lõdvikute kontrolli ja süsteemi läbipesu saab juba parema ettekujutuse kas plokikaane vahelt lekib midagi või ei.

Vaja infot V6 mootori kohta.

#7
Noh, nagu TS kirjutas, kork avaneb kusagil 1,2 kandis; kui Sul kork peab, järelikult on rõhk alla selle e. normi piires.
Tee lekked korda ja, usun, et saab isegi hea.
(Väike vedelikupuudus ei tapa veel mootorit.)

Ja 90ne juures hakkab üle ajama, kindel.
Pigem ma muretseks selle masina prast, millel ei hakka.... :icon_roll:

Vaja infot V6 mootori kohta.

#9
Eks alguses saigi TRK-st hinnapakkumine võetud, tööraha oleks jäänud kuskil 125-150 eurot. Pilotist tookord ei võtnud, kuigi oleks võinud, sest viimane kogemus näitas, et kui tehakse veel alet ka siis saab ikka väga mõistliku summaga tööd tehtud.

Iseenesest summa pole suur aga kuna töö ei tundunud minu jaoks üle jõu käiv, otsustasin ise ära teha ja asjaga oodata niikaua, kuni endal paremad tingimused. Eks praegus mõeldes oleks võinud ikka kohe korda teha lasta, poleks siis seda ülekuumenemise asja ilmselt juhtunud. Tagantjärgi tarkus. :icon_roll: Radikas juba tellitud ja ootan komandeeringust tagasitulekut, et saaks asja ära vahetatud. :) Peale seda juba vaatab edasi. Loodan parimat. :D

Vaja infot V6 mootori kohta.

#10
Sai siis kuu alguses soojendusradiaator ära vahetatud. Ausalt öeldes oli tegu ikka üsna närvesööva tööga. Abiks olid Elearni manual ning meie ja Alfaowneri foorumist loetud tarkused. Noh, tegin teda ikka natuke isemoodi ja võib-olla ka seetõttu tundus jube tüütu olevat. Nt. manuali järgi tuleks maha võtta tulemüür ja salongiventilaator. Mina jätsin nad mõlemad paika, ainult ventikal lasin poldid lahti, sest mina teda maha ei saanud kohe ning jõuga ka kiskuma ei hakanud. Tulemüüri ka ei hakanud maha katkuma. Eelmainitud asjade tõttu oli kliima-ja soojendusradiaatori korpuse polte ikka väga raske lahti keerata ja veel raskem tagasi panna, sest mul käsi ei mahtunud neid sinna tagasi panema - kes seda tööd on teinud siis teab millest räägin. Samuti oli päris raske kliimaradiaatorit maha saada, sest tulemüür oli ees. Aga pika pusimise peale sain asjad maha, ära vahetatud ja ilusti tagasi. Tööd tegin 18.00-20.00 + 22.00-03.00 + 15.00-21.00 ehk kokku 13 tundi, sinna sisse mahtusid mõned pausid ning vahelduseks sai ka käigukasti juurest käigukangi tross ja hoovastik määritud. Kui asi tehtud sai oli hea meel, aga vahepeal sai küll kirutud ennast, et miks ma seda ikka oskuslikemate meeste kätte ei viinud.. :x

Jahutusvedelik sai ka vahetatud, kuigi päris kõiki 10 liitrit kätte ei saanud. Peab mainima, et enam seda soojalt üle ajamise probleemi ei ole. Kes teab palju see etüleenglükooli ja vee vahekord seal olla võis, arvan, et varem ilmselt suure hädaga vett peale valatud ning seetõttu ka keemistemperatuur madalamaks läinud. :icon_problem:

Tundub, et seekord läks ikka hästi ja esialgne kartus, et kuuma saades kaanetihendid läksid, osutus vääraks. :)
cron