Re: Alfa Romeo 166 2.4 JTD 20v Distinctive, 2004, teager

#31
Talv tuli. Jeee. Naastud alla pandud jaanuari keskel, uued klaasipuhastid, hooldus koos kütusefiltri vahetusega ja talvele rõõmsalt vastu minna.

Nope. Alfa arvas teisiti. Sügisest saati sai täheldatud et vahel ei võta kohe esimese korraga käima. Ketrab ja siis käib "plumm". Teise korraga juba läks. Sai tagasivooluklappide ja kütuselekke peale mõeldud (haises kergelt, TRK's sai leke kõrvaldatud). Kuni ühel külmal jaanuarikuu hommikul tulemuseks oligi ainult "plumm" ja "plumm". Ei aidanud täkutamine ega teise auto pealt käivitamine, nothing. Esimest korda kahe aasta jooksul jättis Alfa tee peale. Njah, puksiir ja dislameeste kogunemispunkti Karlasse. Uurisid ja puurisid, tagasivooludega korras kõik, lekked mis leidsid nad peatasid, ikka ei midagist. Ei käivitu. Njah... Alfa pirtsutab? Ühel hetkel tuli diagnoos - starter ei jõua ikkagi vedada. Võtsid siis lahti ja remonditud said, pajatasid mulle starteri tõmbereleest ja harjakestest. Väga hea. Üks eelsüüteküünal oli maha kärvanud!!! (Densod just hiljuti vahetatud, Karla sõnul ei kõlba eriti kuhugi) ja aku soovitasid samuti korraliku panna, diislile kohase mahutavusega. No okei, uued eelsüüteküünlad külge (Beru, originaalitootja) ja Varta Silver seeria aku. Brumm-brumm, tot-tot-tot... Edasi diiselaurikud!!!

Väga kena, kliendil probleem, head mehed tuvastanud vea ja kõrvaldanud. Elu läheb edasi ja Alfa veereb jällegi tänaval!
Nope. :) Autole järgi minnes rõõmus irve näol kui esimese keeramisega hääles sisse läksid. Ja siis tuli asuma maisemate probleemide juurde - salongiaknad olid kõik seespoolt jääs!
Meenub lugu sellest kui SmartServices käisin ja rooli nahka taastati seal. Peale tööd läksin kohe tagasi ja esitasin kaebuse:"Autoga sirgel teel sõites ei näe ma spidomeetrit". Hakati kohe otsima võimalust kus saaks diagnostikat teha, et spidomeeter ei tööta. Pidin ikka tükk aega selgitama, et ma ei näe spidomeetrit sirgel teel seepärast, kuna rool on viltu peale pandud ja sirgel teel on spidomeeter lihtsalt varjatud.
Seekordne kliendi kaebus:"Ma ei saa autos hingata" :) Ja selgitus - kui ma hingan, siis kõik hingeaur koguneb akendele ja jäätub ära. Ja usin kod. Magneti-Marelli, kes istub kapoti all ning peaks varustama salongis viibijaid värske õhuga, on hingusele läinud...
Tegelikult oli märke varajasest pensionipõlve soovist ja lahkumisest juba varasemalt. Sõidad autoga ja siis suvalisel hetkel ilmub ICS ekraanile kliimapilt. No mida sa ikka sellest arvata oskad. Ei midagi, Alfa elektroonika, tõrgub. Hing sees, pirtsutab. Okei, aga ühel hetkel avastasid ka, et kui kliimapildi ette viskab, siis õhku enam ei puhu.
Oleks mingi teine automark, siis asi selge, salongiventilaator vahetusse. Ei, tegu Alfaga, seega loogika siin ei kehti. Uurime, puurime, loeme foorumeid, konsulteerime tarkadega. ICS'i all oleva kliimaplokk võib olla vigane. Keegi seda taastada ei taha, uus muretseda. Kasutatud, mis peagi ka maha sureb. Mhh... Seniks aga sõidame edasi, manuaalrezhiimil. Töötab, tõrgeteta. Ei pillu enam kliima pilti ette, ei jää seisma. Selge, plokk ikka vigane. Vähemalt mitte esimesel sajal kilomeetril, siis vaja restart teha :)
Kuniks auto kättesaamiseni Karlast. Egas midagi, kõige üleliigsem kliendikaart käiku ja lumesadu autosalongis alaku. Külma väljas miinus 18 ja salongis samapalju. Ja lisaks ei tohi hingata, sest muidu muutub asjatuks kõik see nühkimine. Sai kodu garaazhi ära veeretud nagu ehtne tankist väikestest piludest välja piiludes (õnneks sõites midagi hingitseb vabavooluna akna peale). Kindluse mõttes tehtud ajudele veel "hard reset" ehk hoitud vooluta tükk aega - ei midagi - salongiventilaator tööle ei hakka enam.
Noselge, salongiventiaatori matused tulevad lühikesed ja taga leinama teda ei hakka keegi. Kust uue saab? Eestis pole, ametlikud varuosamüüjad pakuvad 2-3 nädalat, hinda 200-300€ vahele. Originaalina, njah 430€. Urr... Ebay, avita. FrigAir, Denso ja Magnetti-Marelli. 125/150/175€, tarne kuni 2 nädalat. FrigAir, tänan ei. Denso, peale eelsüüteküünlaid, tänan ei. Magneti-Marelli, originaal - "come to papa". Pakkujaid üksjagu, võtame siis vana usaldusväärse müüja Auto Veloce. Kaup kiire ja korralik, DHL ja viie tööpäeva pärast (2 nädala asemel) kop-kop ja ventilaatoriga kullerpoiss ukse taga. Kliima tühjaks, auto TRK'sse, ventilaator vahetud, kliima täidetud - Brumm-brumm, tot-tot-tot... Edasi diiselaurikud!!!

Kuniks homse hommikuni. Otsustasin enda pirtsakat plikat premeerida ja sai ta ära pestud. Eks näis kas mind homme jutule võetakse ja autosse lastakse või tuleb suuri sulasid oodata :)

See siis esimest korda kui Alfa jättis tee peale ja 2.5 nädalaks autota. Rääkimata eurohunnikust mis rahakotist välja voolas.

Brumm-brumm, tot-tot-tot... Edasi diiselaurikud!!!

terv, teager
Pilt