Mootori kood

#1
Tere.
Autoks AR 145 ,millel vahetatud mootor.Leidsn auto vana müügikuulutuse , http://www.auto24.ee/used/786619 ,kus väidetavalt 1.8 106kw.
Uusi juppe tellides,sobivad pigem 103 kw mootori osad. Kuidas mootoritel vahet teha? Vaja genekas vahetada ja sealgi vist väike vahe sees.Kui keegi oskab selle auto kohta midagi huvitavat õelda,siis võib teada anda.

Re: Mootori kood

#2
spider :mrgreen:

103 ja 106 mootori erinevused ei ole sisulised-> raud on sama.

Kui nüüd keegi on võtnud vaja Spideri pealt mootori ja tõstnud selle koos kõifgi agregaatidega ümber 145 peale, siis on Sul vaja mingit osa uue tüübi juppe (ma ei ole 100% kindel, kuid neil vist oli erinevus õhulugejas-> mis ei ole aga seotud kuidagi füüsilise mootoriga vaid on pigem seotud ajuga ... mida ma ei usu, et vahetati).

Seega- kui Sul on midagi konkreetset vaja, siis küsi konkreeste asja kohta, ülejäänus-> raud on 100% identne, rihmad samuti, elektroonika osas lähtu sellest, et tegu on vana mootoriga.

Üldiselt on aga asjalood sellised, et 16V TS mootorite agregatuur on vahetatav - s.t. kui kuidagimoodi sealt geneka kätte saad, siis üpris kindlasti läheb sinna teine genekas asemele (ükskõik millelt see ka ei tuleks). 1,4/1,6/1,8 on sisuliselt samade genekatega (145/146/155/156/gtv/spider)
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Mootori kood

#3
Mootori erinevus on plokikaane tihendis ja kolbides. Tihend on õhem ja kolvid madalamad. Ka on teistsugune kat. 103 kw. peaks olema kaks metalli ja üks keraamiline, aga 106 ainult üks keraamiline. Lamdadest esimesel kolm ja teisel üks.

Re: Mootori kood

#4
Kahtlus tekkis kui klapikambrikaane tihend ja nukkvõlli anduri pistik sobisid 103kw omad.Kui järele mõelda siis anduri kere poolne pistik ju vana mootori oma.Auto oli heitegaasid väga paigast ära.Diagnostikas ei osatud algul midagi peale hakata ,sest sellist mootorit arvuti järgi sinna pole pakutud.Tuvastatud said vigane variaator.Variaator vahetatud ja mootor töötab palju paremini.Kui võimalus tekib siis lasen uuesti kontrollida mis sealt tagant nüüd välja tuleb.Genekas undas ,sai maha võetud ,korpusel pragu sees .Sai pandud uued laagrid ja külge tagasi.Kui ülemist polti jõuga kinni ei tõmba on vaikus,kuid kaua see ilmselt nii vastu ei pea. Probleeme on ,kuid sõites on naeratus näol.

Re: Mootori kood

#5
variaator ei mõjuta heitgaase. Küll aga mõjutab heitgaase see, kuidas see mootor on ümber tõstetud ja mis seal enne oli (1,6 on kahte versiooni-> 88kW ja 77kW. Kui passis on 88 kW siis on kõige tõenäolisem, et mootor on vahetatud ilma ECU-ta ja Sa ei saagi heitgaase korrektseks enne, kui oled VLIM-i maha võtnud (nimelt ei ole 1,6 mootoril muutuva geomeetriaga suisselaske juhtimise võimalust).

ja edasi täpsustuseks-> kolme kati ja teise peaga on siiski 103kw CF3 mootor-> selle 145 originaalmootor on CF1, mis on olemas 106kW võimaldavana ka Spideril/GTV-l ja 103kW-sena 145/146/155-> CF2 on teine mootor, mis pärineb juba hilisemast ajast ning mille paigaldamine 145 mootoriruumi on "natuke" keerulisem ettevõtmine.

ja et asi lihtsam oleks-> CF1 mootorid on alumiiniumkaanega (1995 - 1998), CF2 mootorid (euro2->97-2000) plastkaanega ja ühe katiga ja CF3 mootorid (euro3-> 2001-2006) plastkaanega ja kolme katiga.

1,6 ja 1,4 olid saadaval vaid CF-1 ja ilma muutuva sisselasketraktita; 1,8 ja 2,0 on kõigis versioonides olemas ja kõigi puhul oli olemas ka muutuv sisselasketrakt.

Soovitaks siiski otsimist alustada lihtsatest asjadest-> kütus, õhk ja süüde :mrgreen: kõige lihtsam on vaadata, mida Sul lamda näitab (üldiselt CF1 ei ole võimeline midagi väga asjalikku diagnoosima)
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Mootori kood

#6
Huvitav on see ,et sisselaske juhtimis klapi pistik on olemas ja toimib.Vana variaatoriga ,kui pistik oli küljes tegi rohkem diisli häält ja gaasid olid rohkem paigast ära eriti 2000 põõrde juures.Mootor alumiinium kaanega ,ühe lambdaga ja ühe katiga.Kas mootoril mingit kasulikku markeeringut pole?Ärge pahandage,aga mis see VLIM on?

Re: Mootori kood

#7
vabandust, jäi viga sisse-> Variable Intake Length Module (juhitav sisselasketrakt- see moodul asub sisselaskekollktoris). Teine oluline lühend on VIVT (Variable Intake Valve Timing- on tõenäoliselt sees pistik, mida vaatad)

Mootori markeeringu asukohta kindlalt ei ütle (meeles on, et see võiks olla käigukastipoolses servas ploki küljes- mingil Alfal see vähemalt seal on :mrgreen: )
Tegelikult ma olen normaalne....
cron