intakerunner

#3
Lugesin ingliskeelselt lehelt seal kirjutas et 164 v6 24 klapilisel on sama mootor mis 164 Q4

24 klapilisel on 155 kw aga Q4 171 kw kui panna need samused intakerunnerid 24 klapilisele siis lähevad kilovatid 155-lt 171 peale :D

seega on vhe ainult õhuvõtu torudel 164 24 klapilisel on toru läbimõõt 39 mm ja Q4 on 45 mm

Seega huvitab mind kas eestist on võimalik kuskilt neid õhuvõtu torusid saada või tuleb need kuskilt välismaalt tellida

intakerunner

#4
sellel ingliskeelsel lehel on n.ö. pool tõtt :wink: (tegelikult kolmandik :lol: )



asi siis selles, et nii 12 kui 24V QV versioonid erinevad teineteisest 15kW võrra

muudatused on lisaks sisselasketorudele veel ka väljalasketorustikus ning nukkidest (ehk siis ei ole kasu sellest, kui mootorini jõuab rohkem õhku, see peab ka mootorisse jõudma ju :wink: samuti ka sealt väljuma) ning mitte unustada pisiasja, et 24V QV mootoril eemaldati sisselaskest mõtetu takistus, mida AFM endast kujutab...



praegu ei ole käepärast 24V nuka andmeid, seega pakun 12V omi (lihtsalt võrdluseks; ajad antud OT suhtes) erinevus 24V juures peaks umbes sama olema.





12V

sisselase avaneb ->32°30'

sisselase sulgub ->67°30'

sisselaskeaeg ->280°

väljalase avanemine ->59°55'

väljalase sulgub ->23°55'

väljalaskeaeg ->263°50'



QV

sisselase avaneb ->32°50'

sisselase sulgub ->73°50'

sisselaskeaeg ->286°40'

väljalase avanemine -> 66°55'

väljalase sulgub -> 29°55'

väljalaskeaeg -> 276°50'



seega ainult torude ostmisest kasu ei ole (vastasel juhul võiks ju soovitada osta ehituse ABC-st 60mm vent toru ning kilovatte tuleb nagu muda kohe :lol: )



Kui sul on meeletu soov ja vajadus oma iludus võimsamaks ehitada siis tasub ikka asi korralikult ette võtta ;) unustamata sealjuures asjaolu, et esiveolisel 3,0 V6 mootoriga autol on võimsuslagi suht kiire tulema (sügavalt kahtlen, et 24V QV tootmine lihtsalt niisama nii lühikeseks jäi-> ehk siis 171kW+esivedu+61/39 kaalujaotus ning veidike märga asfalti kurvis ja mõnevõrra meil lubatud kiirusest kiiremini liikumine tähendab füüsikaliselt suht kiiret ja sirget lendu)



EDIT: täpsustus väljalaske algus siis enne UT-d. OT ja UT siis tegelikult tuntud TDC ja BDC all (meil siis ülemine surnud seis ja alumine surnud seis). endale meeldib nagu OT ja Ut kasutamine rohkem :wink:
Tegelikult ma olen normaalne....

intakerunner

#5
Mulle meeldib jälle see Squadra Tuningu väide, et:



"There are two 24v versions for the 164. The 210 bhp and the 230 bhp. The 230 bhp version was delivered in two models. The 164 24v QV (Motronic M1.7) and the 164 Q4 (Motronic M3.7), the 4 wheel drive topmodel of the range. The ONLY difference in engine between the 210 and 230 QV version are the intakerunners. A rolling road test gave this easy result. When you replace the "thin" intakerunners from the 210 bhp version with the thick intakerunners from the 230 QV version you simply gain 20 bhp and about 10 Nm at 5000 RPM."



Pildid ka, kõigepealt peenete intake`dega:


Pilt


Jämedad on ikka natuke jämedamad:


Pilt


Ise küll proovinud ei ole, aga pole ka alust arvata, et tuntud Alfatuunija oma kodulehel lausvalet ("või siis kolmandiktõtt") vannub....



Või siiski, ts?



Originaalleht on siin: http://www.squadra-tuning.com/English/E ... cation.htm

intakerunner

#6
:?



ts@järjekindlalt tugineb väidetele mis on võetud automobile revue'st. ilmselt samast algallikast andmetele tugines ka carsfromitaly ning tugineb alfisti.net

alfisti net kirjutab:
Für den Einsatz in der QV-Version wurde die Leistung des neuen 24-Ventilers auf 232 PS gesteigert. Er ist damit nochmals 22 PS stärker als im 164 Super. Die Leistungssteigerung erzielten die Alfa-Ingenieure durch einen modifizierten Ansaug, schärfere Nockenwellen und eine modifizierte Abgasanlage
sobivalt ei ole mitte kuskil peale ülaloleva lingi mootorite erinevusest mitte sõnagi...



tuuningfirmad teevad hoolimata nimest ju ainult äri... kuskil ei ole ka mitte dynosheeti selle muudatuse kohta ja tootearvustused sellel lehel igatahes on tagumikudünoga tehtud...



kui ise proovid :wink: (või teemalgataja proovib või ükskõik kes veel) ning kuskilt enne ja pärast dynosheet ilmub, siis usun 8)



selles, et suurem osa sellest 16kW erinevusest õhutorudest tuleb ma muuseas ei kahtlegi...
Tegelikult ma olen normaalne....

intakerunner

#7
plaan on endal lähiajal dyno stendis ära käia :D aga kas ma ka torudeni nii pea jõuan on ise asi sest need maksavad raha ja korralik summa oli.

Kui ise ei proovi siis tead ei saagi.

vanasõna ütleb üheksa korda mõõda ja üks kord lõika.

Nii üritan ka mina toimida :wink: