Pean vist ts poole taas appi hüüdma, aga äkki teab ka keegi teine.
Nimelt lülitades kaugtulesid, kustuvad ära lähituled! Suht norm ju- auto ees pime ja kuskil kaugel - kaugel on siis valgustatud laik. Kas see on lihtsalt ravitav? Et jääks ka kaugtulega koos lähituli põlema.
Tuleteema GTA juurest minema
#2
eee....


vähemalt olen 100% kindel, et suuremal osal autodel need korraga ei põle...
ehk abiks tulede reguleerimine

Tegelikult ma olen normaalne....
Tuleteema GTA juurest minema
#3tava 156 juures jäävad lähituled põlema...
ja ma seekord doktori jutule tooks sisse noodi, et lähitulede kustumine koos kaugtulede lülitamisega on iseloomulik poolikule insenerimõtlemisele ja odavamale autole
opel, nissan jms
ja ma seekord doktori jutule tooks sisse noodi, et lähitulede kustumine koos kaugtulede lülitamisega on iseloomulik poolikule insenerimõtlemisele ja odavamale autole

Tuleteema GTA juurest minema
#4Lähituli on ksenoon ja eriti tobe on seda vilgutada õhtusel ajal sõites, iga kord kui lülitad ümber lähitulele, hakkab ju too end reguleerima. Minu teada ei tohi ksenoon ära kustuda. Ja 156 jääb lähituli põlema koos kaugtulega. St kui lähi ja kaugtuli on eraldi, siis jäävad nad mõlemad põlema. va vanemad ameeriklased.
See suvi siis Volvoga : XC60 R-Design Polestar 

Tuleteema GTA juurest minema
#5lähi ja kaugtulede samaaegne põlemine on pigem katse lahendada ebamäärast valgusvihku
ühe või teise põlemine on tihtipeale tingitud ka asjaolust, et H4 pirnikeses EI JÄETA kunagi mõlemat põlema
55W pirn annab põledes sooja ning tarbib elektrit, 2 pirni korraga samas korpuses annavad sooja umbes 2,5x rohkem (temperatuur ei ole kahega korrutatav teatavasti) ja samamoodi tarbitakse elektrit oluliselt rohkem
ts@ nüüd läheb õue ja vaatab 164 näitel
aga lahendus on suhteliselt lihtne-> tuleb releeplokis jätta lihtsalt lähituledele pinge peale (natuke susserdamist ja olemas)
ja veel lihtsam lahendus-> jäta udukad peale
EDIT: Xenonite kohta see muidugi ei käi
need peaksid kogu aeg põlema küll

ühe või teise põlemine on tihtipeale tingitud ka asjaolust, et H4 pirnikeses EI JÄETA kunagi mõlemat põlema

55W pirn annab põledes sooja ning tarbib elektrit, 2 pirni korraga samas korpuses annavad sooja umbes 2,5x rohkem (temperatuur ei ole kahega korrutatav teatavasti) ja samamoodi tarbitakse elektrit oluliselt rohkem

ts@ nüüd läheb õue ja vaatab 164 näitel

aga lahendus on suhteliselt lihtne-> tuleb releeplokis jätta lihtsalt lähituledele pinge peale (natuke susserdamist ja olemas)
ja veel lihtsam lahendus-> jäta udukad peale

EDIT: Xenonite kohta see muidugi ei käi

Tegelikult ma olen normaalne....
Tuleteema GTA juurest minema
#6ts wrote:ja veel lihtsam lahendus-> jäta udukad peale![]()
Tule proovi Pärnus udukatega sõita. Ma arvan, et 90% Eestimaa kodanikest on kuulnud hr Koppel ´ist

See suvi siis Volvoga : XC60 R-Design Polestar 

Tuleteema GTA juurest minema
#7bnd wrote:Tule proovi Pärnus udukatega sõita. Ma arvan, et 90% Eestimaa kodanikest on kuulnud hr Koppel ´ist



muuseas-> kas ei ole mitte nii, et niikuinii saad vasta pääd, kui ta kuskil tee ääres on?
Tegelikult ma olen normaalne....
Tuleteema GTA juurest minema
#8no Linnas ei ole ju neid UDUKAID vaja ka kui aus olla... st mina olen ikka maanteelt tulles linnapiiris maha võtt udukad just selleks, et neist ei ole enam praktilist kasu, mitte selleks et äkki saan muidu trahvi vms.
ja minu meelest UDUTULI ei tulene mitte funksioonist, et ta UDUS näiteks teed vaid pigem tema efektiivsusest, et kui nendega sõidad siis nähtavus "UDUNE".
kseena pmst ei kulu mitte "põledes" vaid siis kui teda sisse lülitatakse...
keski tark kunagi isegi avaldas arvamust et kseenadel töötunde suht mõtetu lugeda, tegelikkuses on loetud arv sisselülitamisi eluea pikkus.
ksenooni kustumine täistulede lülitamisel on ehk hilisem "TUUNINGVÄRK"... ma ei taha uskuda, et tehaseväravast sellise idiootsusega välja veereti...
ja minu meelest UDUTULI ei tulene mitte funksioonist, et ta UDUS näiteks teed vaid pigem tema efektiivsusest, et kui nendega sõidad siis nähtavus "UDUNE".
kseena pmst ei kulu mitte "põledes" vaid siis kui teda sisse lülitatakse...
keski tark kunagi isegi avaldas arvamust et kseenadel töötunde suht mõtetu lugeda, tegelikkuses on loetud arv sisselülitamisi eluea pikkus.
ksenooni kustumine täistulede lülitamisel on ehk hilisem "TUUNINGVÄRK"... ma ei taha uskuda, et tehaseväravast sellise idiootsusega välja veereti...
Tuleteema GTA juurest minema
#9Tavalisel 156-rl jäävad küll ksenonist lähituled põlema, seda tean surmkindlalt ja usun, et originaalis peaks ka GTA-l nii olema. Seda mis viga ma muidugi pakkuda ei oska 

Tuleteema GTA juurest minema
#10kusjuures ksenoniteemale lisaks:
ksenoon mitte ainult ei nivelleeru automaatselt vaid ka küsib soojenemisaega...
maanteekiirusel saab üsna pika maa läbida enne kui nad paika saavad ja tööle hakkavad e ka valgust teepinnale paiskavad...
see pime auk lülituse järel on surmalõks pmst ju...
Stelle kuna sul sõiduõigust hetkel vist veel ei ole, sisi on aega ravida asja
ksenoon mitte ainult ei nivelleeru automaatselt vaid ka küsib soojenemisaega...
maanteekiirusel saab üsna pika maa läbida enne kui nad paika saavad ja tööle hakkavad e ka valgust teepinnale paiskavad...
see pime auk lülituse järel on surmalõks pmst ju...
Stelle kuna sul sõiduõigust hetkel vist veel ei ole, sisi on aega ravida asja

Tuleteema GTA juurest minema
#11bnd wrote: Tule proovi Pärnus udukatega sõita. Ma arvan, et 90% Eestimaa kodanikest on kuulnud hr Koppel ´ist


Kas on olnud ka kokkupuuteid !
Tuleteema GTA juurest minema
#12bnd kirjutas:
Pärnu ja tuntud koht, kus udukate eest pead rahakotti kergendama
Tule proovi Pärnus udukatega sõita. Ma arvan, et 90% Eestimaa kodanikest on kuulnud hr Koppel ´ist
Pärnu ja tuntud koht, kus udukate eest pead rahakotti kergendama

Tuleteema GTA juurest minema
#13ja heal juhul ka TÜV-sse minema...
jah 164-l kah põlevad mõlemad korraga....
however...
teede- ja sideministri 18.05.2001. a määrus nr 50:
kuna millegi alusel on see kokku pandud, siis võibolla on Su GTA asukohariigis punkti 3 juures keegi liiga hoogu läinud
jah 164-l kah põlevad mõlemad korraga....
however...
teede- ja sideministri 18.05.2001. a määrus nr 50:
kood 224 - lähi- ja kaugtulelaternad, mille lampide valgushoog ületab 2000lm.
Nõuded: 1) - lampe, mille valgushoog on üle 2000lm ( gaaslahenduslambid ja näiteks hõõglampid H1R1, H9 tüüpi), on lubatud kasutada kaugtulelaternates ja ainult ebasümmeetrilise valgusjaotusega lähitulelaternates. 2) - nende laternate valgusvihu kõrguse reguleerimine, sõltuvalt kere asendist, peab toimuma automaatselt. Laternatel peab olema hajutiklaasi puhasti . 3) - gaaslahenduslambiga laternatel peab kaugtulelt lähitulele ümberlüliv seade tagama, et seadme rikke korral oleks sisse lülitatud lähituli. Ümberlülitusmehhanism peab välistama tulede vahepealsesse asendisse lülitatuse võimaluse. 4) - igas lähitulelaternas võib olla ainult üks gaaslahendusvalgusallikas.
kuna millegi alusel on see kokku pandud, siis võibolla on Su GTA asukohariigis punkti 3 juures keegi liiga hoogu läinud

Tegelikult ma olen normaalne....
Tuleteema GTA juurest minema
#14maits wrote:bnd kirjutas:Pärnu ja tuntud koht, kus udukate eest pead rahakotti kergendamaTule proovi Pärnus udukatega sõita. Ma arvan, et 90% Eestimaa kodanikest on kuulnud hr Koppel ´ist
ja siis jääb see 10%, kes ei tea



Tuleteema GTA juurest minema
#15Tegelikult on sellel ka mõistlik põhjendus olemas, miks täis ja lähituli paljudel koos ei põle ning miks ei ole mõistlik maanteel kasutada udutulesid.
Maanteel on oluline näha võimalikult kaugele ette. Olukorras, kus põlevad lähi- ja kaugtuli korraga on ninaesine tugevalt valgustatud võrreldes täistule valgusvihuga kauguses. Eredamale valgusele ninaees reageerib silm pupilli suuruse vähendamisega. Kuna vähem valgust pääseb silma, siis kaugemal pimedas olevad objektid ilmuvad hiljem.
Lähituli+udutuli+kaugtuli võib tunduda kõige meeldivam ja parem, kuid reaalselt nähtavusulatus väheneb.
Maanteel on oluline näha võimalikult kaugele ette. Olukorras, kus põlevad lähi- ja kaugtuli korraga on ninaesine tugevalt valgustatud võrreldes täistule valgusvihuga kauguses. Eredamale valgusele ninaees reageerib silm pupilli suuruse vähendamisega. Kuna vähem valgust pääseb silma, siis kaugemal pimedas olevad objektid ilmuvad hiljem.
Lähituli+udutuli+kaugtuli võib tunduda kõige meeldivam ja parem, kuid reaalselt nähtavusulatus väheneb.
a.k.a Anthrax