156 jahutus vedelik..

#31
jep... kliima on kogu aeg järel. A mõtlen, et kas ikka päris kogu aeg on vaja unnata niiviisi... ses mõttes, et linnavahel mootor soe on, siis esimeses astmes undab pea kogu aeg ning vahepeal lükkab ka kõvemini undama, st teise astmesse. Olgu ära märgitud, et kahepoolesel on kaks venti ja mõlemad undavad :P Nagu lennukiga sõida kogu aeg

156 jahutus vedelik..

#32
vedruseib wrote:Mul on mingi sarnane teema... kui linnavahel palju juristada või ummikus istuda või parklas seistes käiata, siis läheb päris kuumaks ja korra on ka üle keetnud. Termostaat pole küll kõige parem, kuid katsetasin ja avaneb küll. Termostaadil ehk üks viga, et kinnises asendis ei pea kõige paremini ja maanteel masin jahtub jälle suht koht maha. Linna vahel samas mõlemad vendid undavad nii et jube.
Üks tuttav pakkus, et radikas kuskilt umbes, et seistes jahutab halvasti. Või võib probleem olla ikkagi termostaadis? On veel miskit, millest võiks selline kõikumine oleneda?


Väga tuttav probleem.... lõppes nädal tagasi radika vahetusega. Algas see jama minu autol 2006 suve alguses.. ära sai vahetatud termostaat. Järelduse tegin sellest, et mootor ei läinud enam korralikult soojaks.. Siis tuli suvi ja ei jahutanud korralikult.. selgus, et ventika üks releedest oli läbi. Eelmine suvi .. linnas.. kippus ikka väga kuumaks minema ja vahel jälle maanteel läks temp liiga madalaks. Harjumuspäraselt on temp olnud minu autol kusagil 70 ja 90 vahel. Ja nüüd siis lõpuks lahendus.. radikas oli täiesti umbes olnud. Praegu pole veel korralikult testida saanud, et mis teeb.. aga seda märkasin või tundus mulle, et mootor läheb nagu natuke kiiremini soojaks.. ja temp püsib praegu jälle ilusti 70 ja 90 vahel. Soovitan siis korra radikas üle kontrollida.. äkki sama jama :)

156 jahutus vedelik..

#34
Minu omal töötasid koos, aga tegelt originaalis töötavad eraldi.

St algul üks ja reostaadiga (kiirem-aeglasem), vastavalt temperatuurile. Vajadusel, nt linnas suvel ja kont järel, siis laksavad mõlemad. Ja ka jahedate ilmadega, kui kliima järel, siis ka ketrab aind üks.



Mul polnud aga reostaate vahel ja kui kliima vajas jahutamist, tõmbas kohe mõlemad tööle. Kui käsipidurit peal ei oleks, siis veaks vendikatega auto vist kohapealt minema :lol:
See suvi siis Volvoga : XC60 R-Design Polestar :)

156 jahutus vedelik..

#35
Tamps wrote:
vedruseib wrote: minu autol kusagil 70 ja 90 vahel. Ja nüüd siis lõpuks lahendus.. radikas oli täiesti umbes olnud. Praegu pole veel korralikult testida saanud, et mis teeb.. aga seda märkasin või tundus mulle, et mootor läheb nagu natuke kiiremini soojaks.. ja temp püsib praegu jälle ilusti 70 ja 90 vahel. Soovitan siis korra radikas üle kontrollida.. äkki sama jama :)


veokate juures olen kokkupuutunud samaga,

sisemisi ummistusi pole juba aastaid kohanud

küll aga radikad ummistuvad väliselt

kõisugu jama satub jahutusribide vahele ja ette

suruõhk jasurvepesu on hea ravim

156 jahutus vedelik..

#36
Tõsilugu, eelmine suvi sai mõne mehe intercoolereid mul hoovi peal suruõhu ja survepesuga "järgi aidatud". täitsa masendavalt palju sodi tuleb sealt vahelt välja.
inz164 wrote:küll aga radikad ummistuvad väliselt
kõisugu jama satub jahutusribide vahele ja ette
suruõhk jasurvepesu on hea ravim
Eesti Saabiklubi ja foorum

156 jahutus vedelik..

#37
No ma reserveerisin suvel terve päeva radika puhastamisele .. sai siis teda leotatud igasuguste erinevate vahenditega ja jälle survepesuriga pestud, aga ei muttigi. Ilmselt oli ikka juba nii kõvasti ja tihkelt mingit jama täis, et isegi veduripuhastusvahend ei leotanud seda sodi enam lahti.

156 jahutus vedelik..

#38
no on neid survekaid ka mis suudavad kuuma vett pursata ;)

see annab eduks suurema lootuse



tõsi, ta peseb ka igasuguse rasva/õli maha ja on lootust väikse korrosioonilaine märkamiseks pestud detailidel :D





ettevaatust elektriosaga alati kui survekast paugutate !!!

PS! survekat kasuta vaid täiesti jahtunud auto puhul !!!

156 jahutus vedelik..

#39
Tamps wrote:No ma reserveerisin suvel terve päeva radika puhastamisele .. sai siis teda leotatud igasuguste erinevate vahenditega ja jälle survepesuriga pestud, aga ei muttigi. Ilmselt oli ikka juba nii kõvasti ja tihkelt mingit jama täis, et isegi veduripuhastusvahend ei leotanud seda sodi enam lahti.


kas jutt käib seest puhastamisest

156 jahutus vedelik..

#41
E.T. wrote:eip
välisest pesust

sisu peaks saama äädikaga puhastada... nagu kohvikeetjal vms seadmel katlakivist ;)
procceduuride ajaks võiks demonteerida...




parem seda mitte teha

päras ummistab see lahti tulnud soga

veel hullemini

kogemused omast käest



jahut vedelik peab õige olema

aga mitte mingi vesilahus 8)

156 jahutus vedelik..

#45
No ma kasutan punast... niipalju, kui voolikuid jmt nodi on lahti kakutud, siis pole erilist märki setetest küll näha. Muidugi radikat nüüd otse pesnud küll pole (ei väliselt ega ka seespidiselt) ja ausalt öelda ei kujutagi ette, kuidas on võimalik kahepoolesel radiaatorit leotada ilma, et seda maha ei võta. Veel küsimus, et keegi siin kuskil mainis, et sel punasel jahutusvedelikul pidavat hea omadus olema, et ei lase setteid tekkida. Ei tea, kas aitab neist olemasolevatest setetest ka vabaneda???



Siin eelpool postitatud jutule lisaks... minu kahepoolese vendid käivad küll üheaegselt. Kliima järel, siis on eriti aktiivsed. Reostaadid on kontrollitud ja korras. Kui ma õigesti mäletan, siis reostaatide lahti ühendamisel hakkasid vendid ainult teises astmes undama, st reostaadid peaks reguleerima ventilaatorite tööintensiivsust.

Aga lennuk on tõepoolest ja ka mina tänan jumalat, et kässar toimib.