156 salongi ventilaator

#2
:roll:



klapp, mis peaks õhku üles-alla liigutama on kinni (ehk siis ei sulgu mitte viimases asendis vaid kuskil vahelpeal. Tulemuseks peenike pilu, kust tuul kiirusega 10m/s ning kogumahuga 500m3/h ennast vingudes ja vilisedes läbi peab pressima]...



... või siis on see undamine täiesti normaalne



Proovi temperatuur miinimumini keerata ja seejärel taas maksimumini-> hääletämber peab muutuma, kuna soe õhk tuleb läbi suurema takistuse, kui külm... Mina näiteks ehmatan igal aastal, kui jälle talvel puhuri akna peale suunan (restidest jahe õhk tuleb salogi ja jalgadele vaikselt ja voogavalt, aga sooja õhu voog esiklaasile meenutab sellega võrreldes pisikese eksinud elevandipoja appihüüdu :lol:)



Tegelikult on siia hea võrdlus tuua-> kui kallad pudeli vett täis ning sellega viliseda üritad on see võimatu, samas poolikust pudelist saad vile kätte küll-> üles aknale suunates jääb allapoole korralik "tuulekoridor", kus õhk enne avadest väljumist paar ri9ngikest teeb... sellest siis vihin :wink:
Tegelikult ma olen normaalne....

156 salongi ventilaator

#3
Proovisin järgi, temperatuuri muutes tõesti hääl muutub, kui soe põhjas siis undab eriti hullusti. Aga kus see klapp asub, äkki saaks teda kuidagi koduste vahenditega elustada nii, et kogu salongi lahti lõhkuma ei peaks.

156 salongi ventilaator

#4
:mrgreen:



Lahendus-> võtad kõik armatuuri, mootoriruumi ja ukseühendused lahti, nummerdad ära, siis lased kliima tühjaks ja monteerid kogu tuleseina pealse lahti, siis võtad armatuuripoolse kaitsemati mootoriruumist ära ning lased poldid lahti-> siis kruvid lahti rooliliigendi ning eemaldad keskkonsooli.



Siis natuke kangutad ja armatuur ongi käes-> seejärel võtad armatuuri teistpidi ette, eemaldad porolooni (tõenäoliselt), mis klapi vahele on sattunud ja teed kõik toimingud vastupidises järjestuses



Tulemus-> vihinast saab kohin



Sõbralik soovitus-> harju ära :lol: kuna kogu protsess võtab aega umbes 12 tundi



Teoreeriliselt võibolla pääsed sinna ligi ka selliselt, et eemaldad salongist keskkonsooli ning vent restid ja mootoriruumist venika (ruumi on seal paganamase vähe, kuid kui eriti jõudu ei rakenda, siis vast midagi ära ei lõhu)
Tegelikult ma olen normaalne....

156 salongi ventilaator

#5
hr H.Joobin



kas teie armatuur plagiseb ka külma ilmaga...

heli on umbes selline mida võiks teha väike külmetav vanamees oma hammaste plagistamisega armatuuri all ?







ka sellega tasub ära harjuda, 156 puhul tüüpiline heliline märguanne talve saabumisest. kõrvaldamine ei ole kulukas rahaliselt - küll aga ajaliselt ja närvide rikkumise osas. nõuab armatuuri eemaldamist :D



http://alfa156.net/ -> tips -> dashboard noise



ja pealegi, koos kevadega jääb niikuinii vaikseks taas :wink:

156 salongi ventilaator

#9
Olen oma autodel proovinud mõlemaid variante: nii ainult määrinud kui ka puksid vahetanud + määrinud.
Ventika mootor tuleb selleks aga lahti võtta, sest tagumise puksini muidu ei jõua, kuna pesa on umbne ja reeglina nad lahti ei käi. (ehk siis eeldab mõningaid oskusi)

Ja täitsa töötab.
Alfa 75-l sai see töö juba 6a tagasi tehtud (tema sai ka uued puksid, kuna augud olid juba pisut ellipsiks kulunud) ja siiani on ventikas vait. (tõsi, see auto pole ka igapäevakasutuses...)

156 salongi ventilaator

#10
Sai nüüd vent maha võetud ja selgus, et ventika puksid on täiesti korras.
Kui asi käes tööle panna siis mingit vilinat ei ole.
Ehk siis on tegemis tõesti selle veaga, et kuskil on mingi õhupilu ja hakkab seal vilisema.
Aga see vilin tundub tulevat ikkagi vendi juurest.
Kas on võimalik, et vendi korpus pole nii hermeetiline kui vaja ja kuskilt võikesest pilust
pressib õhk välja ja viliseb?

156 salongi ventilaator

#12
mrt wrote:Sai nüüd vent maha võetud ja selgus, et ventika puksid on täiesti korras.
Võtsid vent mootori lahti, mõõtsid rootori võllide välismõõdud tööpindadelt - puksid seest üle (lubatud erinevus tehasemõõtudest 0,04 - 0,06mm) ja samas ka veendusid, et see õliga immutus, mis puksi tööpinnal olema peab, on säilinud...(oil-impregnated bronze bushings)?
Siis, teise etapina olles loonud vent mootorile samad tingimused nagu tal ahju sees on (õhutakistus) ja proovinud erinevatel pööretel, n.ö. autost väljas, ja veendusid, et ei "karju"...?

Kui nii, siis tuleb viga mujalt otsida.

Olen ka vilistavat õhku kuulnud, aga sellest sai kohe aru, et see on õhk. Ja vilises ta ainult maksimumkiirusel...aga ei mäleta, mis marki auto see oli...

156 salongi ventilaator

#13
Sain omale uue ventilaatori, aga ikkagi vilistab. :evil:
Ainuke asi mida ma täheldasin oli see, et kui ilmad soojaks läksid siis ventilaator päeval enam ei vilista, hommikul ja õhtul laseb täiega. Temperatuuri regullimine ei muuda midagi. Ja vilistab ta ainult teises ja kolmandas astmes, kui puhub max peal siis on kõik korras.

156 salongi ventilaator

#14
mrt wrote: uue ventilaatori, aga ikkagi vilistab. :evil:
Kas see uus oli pakendis uus või kellegi teise vana?

Kui kasutatud, siis on sama vana viga ja lahendus lihtne.
Kui tutikas ja pakendist, siis keerulisem, sest müüja tahab tavaliselt garantii andmiseks ise paigaldada...(mida ta tõenäoliselt ei teinud; muidu oleks see tänaseks juba korras...)

156 salongi ventilaator

#15
Stihl wrote:
mrt wrote: uue ventilaatori, aga ikkagi vilistab. :evil:
Kas see uus oli pakendis uus või kellegi teise vana?
Tegemist on kellegi teise vanaga, mida sai enne ostu testitud ja testimise käigus tundus olevatasi korras.