surveaste 2,0TS mootoril on 10:1
ehk siis alumise surnud seisu ja ülemise surnud seisu proportsionaalne vahe on kümnekordne
selle tulemusena ideaalis surutakse õhk kokku (kompressioon) umbes 10 korda-> kuna sinna tuleb lisaks õhule veel veidi lisaks siis 12 võib olla küll
Kui kokkusurutav õhk vahepeal kaduma läheb (klapid ei sulgu korralikult nt siis saab olla kompressioon küll 6-> aga seda on juba sõitmisel tunda... s.t. ei ole tunda)
155-> hetkel õli peaaegu ei võta (eelmise vahetusvälba ajal ei tulnud igatahes lisada kordagi-> teoreetiliselt oleks võibolla sinna umbes 0,5 liitrit ka läinud ...)
164-> tihend lekib ning 10k peale läheb ümbes 1,25 liitrit (aga see on muidugi teine mootor kah)
AR 156 2,0 TS mootor sööb õli (110kW)
#17mulle paistab et hetkel käib täiesti mõtetu saagimine teemas autoremont interneti kaudu!


AR 156 2,0 TS mootor sööb õli (110kW)
#18E.T. wrote:mulle paistab et hetkel käib täiesti mõtetu saagimine teemas autoremont interneti kaudu!
A teeks nii, et sa ei loe üldse seda teemat.. ära lase häirida:) keegi ei palu autot remontida, vaid palusin lihtsalt et avaldataks arvamust. Sa ei pea kõike koguaeg kommenteerima ja arvustama

Ja ikka päikest!:)
AR 156 2,0 TS mootor sööb õli (110kW)
#19kallis naaber andesta aga:
a. leia pädevad numbrid mis kompressiooni iseloomustaks (lase töö uuesti teha, see number ei saa olla 6... oi vaatasime valesti, 12 hoopis).
b. kui see number on 6 keskmiselt, siis otsi uuem ja tihedam süda (räägi janoga. seni kuni pole mida aiste vahele tõsta kalla aga õli peale, muidu käid varsti jala). Loota vaid sellele, et ehk mingil salapõhjusel kõigi silindrite klapid ei sulgu ja pääseks vaid pearemondiga oleks vast naiivne.
c. kui kompressiooni iseloomustav number on näiteks 9 või 10, siis lase kõik lekked peatada vaatamata töö hinnale või tehtava töö keerukusele! ning peale selle kalla niipalju õli kui võtab.
kõige odavam variant:
d. ära tee midagi järjest halveneva olukorra parandamiseks ja teoretiseeri veel aastake oma masina õlikulu kõikvõimalike põhjuste üle mida siit-sealt sulle ette lauldakse ning vaikselt looda iseparanemisele ning sellele, et pilot su auto mõne uuema sissemaksuks võtab
e. tsiteerin: Samuti soovitas Pilot minna kontrollima COd, et kui see korras, siis pole mootoril häda midagi. MINE KONTROLLI kohe esimese asjana homme TÜV ja kui normis, siis pole vaja midagi remontida ega millegi pärast muretseda!!!
_
PS! kompressioon ei saa olla nii vanal masinal kõigis silindrites TÄPSELT võrdne suurus... 6 või 12
lisaks peaks reeglina olema võimalik teda mõõta ka vähemalt 1 komakoha võrra
NÄITEKS:
1 = 9,0
2 = 10,2
3 = 9,4
4 = 10,3
kus esimene nr on silindri jrk nr ja teine ieloomustab selles valitsevat kompressiooni.
seega juba see teadmine et sul on kompressioon 6 olnud algusest peale kipakas info, mille peale ei oska muud teha kui kaastundlikult muiata.
ma panen nüüd siin oma noka kinni ja jään pelga lugeja rolli. kui auto peaks kunagi korda saama (mida ma väga siiralt loodan), siis kirjuta ka teistele õpetuseks mis imeväe läbi said õlikulust lahti.
peace

tänan sind uue geniaalselt lihtsa allkirja eest

a. leia pädevad numbrid mis kompressiooni iseloomustaks (lase töö uuesti teha, see number ei saa olla 6... oi vaatasime valesti, 12 hoopis).
b. kui see number on 6 keskmiselt, siis otsi uuem ja tihedam süda (räägi janoga. seni kuni pole mida aiste vahele tõsta kalla aga õli peale, muidu käid varsti jala). Loota vaid sellele, et ehk mingil salapõhjusel kõigi silindrite klapid ei sulgu ja pääseks vaid pearemondiga oleks vast naiivne.
c. kui kompressiooni iseloomustav number on näiteks 9 või 10, siis lase kõik lekked peatada vaatamata töö hinnale või tehtava töö keerukusele! ning peale selle kalla niipalju õli kui võtab.
kõige odavam variant:
d. ära tee midagi järjest halveneva olukorra parandamiseks ja teoretiseeri veel aastake oma masina õlikulu kõikvõimalike põhjuste üle mida siit-sealt sulle ette lauldakse ning vaikselt looda iseparanemisele ning sellele, et pilot su auto mõne uuema sissemaksuks võtab

e. tsiteerin: Samuti soovitas Pilot minna kontrollima COd, et kui see korras, siis pole mootoril häda midagi. MINE KONTROLLI kohe esimese asjana homme TÜV ja kui normis, siis pole vaja midagi remontida ega millegi pärast muretseda!!!
_
PS! kompressioon ei saa olla nii vanal masinal kõigis silindrites TÄPSELT võrdne suurus... 6 või 12
lisaks peaks reeglina olema võimalik teda mõõta ka vähemalt 1 komakoha võrra
NÄITEKS:
1 = 9,0
2 = 10,2
3 = 9,4
4 = 10,3
kus esimene nr on silindri jrk nr ja teine ieloomustab selles valitsevat kompressiooni.
seega juba see teadmine et sul on kompressioon 6 olnud algusest peale kipakas info, mille peale ei oska muud teha kui kaastundlikult muiata.
ma panen nüüd siin oma noka kinni ja jään pelga lugeja rolli. kui auto peaks kunagi korda saama (mida ma väga siiralt loodan), siis kirjuta ka teistele õpetuseks mis imeväe läbi said õlikulust lahti.
peace

tänan sind uue geniaalselt lihtsa allkirja eest

AR 156 2,0 TS mootor sööb õli (110kW)
#20Soovitan soojalt mootorimeeste poole pöörduda
Sain enda Alfaga ka nii testitud : et ehk keegi teab jne. Nüüd seisab hoovis, mootor koos
Diagnoosid olis samad: õlituluke aeg ajalt põleb, õli kaob meeletult.
Kas sul klõbinat ei löö sisse peale 3000 pööret?

Sain enda Alfaga ka nii testitud : et ehk keegi teab jne. Nüüd seisab hoovis, mootor koos

Diagnoosid olis samad: õlituluke aeg ajalt põleb, õli kaob meeletult.
Kas sul klõbinat ei löö sisse peale 3000 pööret?
AR 156 2,0 TS mootor sööb õli (110kW)
#21Tamps wrote:A teeks nii, et sa ei loe üldse seda teemat.. ära lase häirida:) keegi ei palu autot remontida, vaid palusin lihtsalt et avaldataks arvamust. Sa ei pea kõike koguaeg kommenteerima ja arvustamaE.T. wrote:mulle paistab et hetkel käib täiesti mõtetu saagimine teemas autoremont interneti kaudu!
eksole!
Ja ikka päikest!:)



Kohe näha, et vanad sõbrad...

Tegelikult ma olen normaalne....
AR 156 2,0 TS mootor sööb õli (110kW)
#22viskaks ka sõna sekka - K.Kotkas räägib õiget juttu et klapisääre tihendid peal ei püsi, kõik plokikaaned mis meil tehtud, lähevad tihendid külge liimiga ja mitte ei kasutata margikohaseid tihendeid vaid ühe teise automargi omi.
Küllile ütlen seda et kui õlituli hakkab põlema, oled sa ebapiisava õlikogusega sõitnud juba piisavalt palju et mootorit kahjustad/kulutada. Olen siin Janoga piisavalt telefoni teel diskuteerinud ja tulemus on ikka ühene et kuluvad/põlevad kinni õlirõngad, kuluvad hülsi seinad jne. Võid ju teha mootorile kap.remondi aga ega õlikulu ei kao kuhugi, ta küll ilmselt väheneb aga ei muutu olematuks. Sellises seisus peab ikka autoomanik oma rahakotti piiluma ja otsustama kas võtta ette kulukas kap.remont või osta nt Jano käest mootor ja loota et see ka korralik on.
Küllile ütlen seda et kui õlituli hakkab põlema, oled sa ebapiisava õlikogusega sõitnud juba piisavalt palju et mootorit kahjustad/kulutada. Olen siin Janoga piisavalt telefoni teel diskuteerinud ja tulemus on ikka ühene et kuluvad/põlevad kinni õlirõngad, kuluvad hülsi seinad jne. Võid ju teha mootorile kap.remondi aga ega õlikulu ei kao kuhugi, ta küll ilmselt väheneb aga ei muutu olematuks. Sellises seisus peab ikka autoomanik oma rahakotti piiluma ja otsustama kas võtta ette kulukas kap.remont või osta nt Jano käest mootor ja loota et see ka korralik on.
AR 156 2,0 TS mootor sööb õli (110kW)
#23No nagu ma teemat algatades juba mainisin, vaidlustes selgub tõde ja seda arutelu oligi vaja.
Võib olla mõni täpsustus veel, et õlituli pole põlenud vaid korra vilgatanud järsul pidurdamisel.. õnneks.. hmhm.. aga seegi on juba jama.
Ausalt öeldes ei ootagi ma, et Alfal õlikulu olematuks muutub. Ma olen selle autoga juba liiga kaua sõitnud ja ta on pidevalt õli võtnud. Lihtsalt tiba väiksem võiks see küll olla.. no ma ei tea.. 5l 10000 km peale
ok... pagan, siis ongi juba peaaegu normaalne ..
Igatahes, tänud kõigile vastamast, ma usun, et sellest oli siiski abi.
Eks ma annan teada, mis sellest mootorist lõpuks sai.. äkki keegi isegi vaatab ta sisse, vot siis alles selgub lõplik tõde
Tänud!
Ja ikka päikest!
Külli
Võib olla mõni täpsustus veel, et õlituli pole põlenud vaid korra vilgatanud järsul pidurdamisel.. õnneks.. hmhm.. aga seegi on juba jama.
Ausalt öeldes ei ootagi ma, et Alfal õlikulu olematuks muutub. Ma olen selle autoga juba liiga kaua sõitnud ja ta on pidevalt õli võtnud. Lihtsalt tiba väiksem võiks see küll olla.. no ma ei tea.. 5l 10000 km peale





Igatahes, tänud kõigile vastamast, ma usun, et sellest oli siiski abi.
Eks ma annan teada, mis sellest mootorist lõpuks sai.. äkki keegi isegi vaatab ta sisse, vot siis alles selgub lõplik tõde

Tänud!
Ja ikka päikest!

Külli
AR 156 2,0 TS mootor sööb õli (110kW)
#25Tahax kah sõna sekka segada
punane 164 V6 mille mootori Märt kunagi korda tegi
võtab umbes sama palju kui sinu pisitillu
kas ei ole mitte nii, et mida vanem on õli
seda kiiremini ta kaob ja aurustub
Tamps ära kihuta ja õli ei kulu kohe üldse

punane 164 V6 mille mootori Märt kunagi korda tegi
võtab umbes sama palju kui sinu pisitillu
kas ei ole mitte nii, et mida vanem on õli
seda kiiremini ta kaob ja aurustub
Tamps ära kihuta ja õli ei kulu kohe üldse


AR 156 2,0 TS mootor sööb õli (110kW)
#26Sellise õlitarbimise korral muutuvad õlivahetused mõttetuks, pideva värske pealevool. Aeg-ajalt tuleks filtrit vahetada... Ma peaks pool kuni liiter vahetusvälba jooksul veel kuidagi normaalseks...
AR 156 2,0 TS mootor sööb õli (110kW)
#27Mulle tundub, et see on hoopis liiga rahuliku sõidu tagajärg - õlirõngad on pesades kinni ja enam silindrit niimoodi, nagu peab, õlist puhtaks ei koori. Automaat ei lase mootorit mitte kunagi korralikult pöördesse minna.
Kui rõhud silindrites mõõdetud ja kõik 12 kanti, siis surverõngad on vast korras ja kinni ei ole, seega, põletamise pool on hea.
Mina vaataks küünalt - kui on ikka liiga tatine ja ei ole ilus pruun ja kuiv, siis vajab mootor kindlasti remonti. Mis ei ole majanduslikult eriti otstarbekas ja millist varianti ma eriti ei usu ka...kindlasti on sellise väikse kulu juures nad veel üsna korralikud.
Lihtsalt "kiusa" teda rohkem ja sõida aeg-ajalt vähe kõrgema pöördega. Nagu vormelimehed. (automaat kipub käigu varakult ära vahetama, see lülita välja.)
Pöörete andmine mootorile teeb ainult head - veepump käib kiiresti, õlipump samuti (enne peab ainult veenduma, et kõik vedelikud normis, muidugi)
Mootorit remontida ma ei laseks. Sest:
Arvuta ise - kui praegu õlikulu 7l/11000km-le, see teeb 0,6g õli ühe kilomeetri kohta. Ehk 200 eeguse õli liitrihinna juures on 1km sõitmine Sul ainult 12 sent kallim, võrreldes sellega, kui ta üldse õli ei võtaks.
Kui mootorirem (õlirõngad + tihendid + klapipuksid vahetada) maksab min. 20000 eeku, siis tasub see alles pärast veel ühe 160tuhande km läbimist ära. (Oli Sul teda plaanis nii kaua pidada...?)
Seega, minu soovitus: anna pööret, ignoreeri automaati ja tunne mõnu. Ja vblla saab isegi kinnised õlirõngad lahti.
Lekkivad simmerid, muidugi, ma laseks korda teha.
Maapind peaks auto all ikka kuivaks jääma....
Minu 55nda aasta saani all igal juhul jääb...(kuigi tagasimmerit pole üldsegi, ei käi ka...
)
Kui rõhud silindrites mõõdetud ja kõik 12 kanti, siis surverõngad on vast korras ja kinni ei ole, seega, põletamise pool on hea.
Mina vaataks küünalt - kui on ikka liiga tatine ja ei ole ilus pruun ja kuiv, siis vajab mootor kindlasti remonti. Mis ei ole majanduslikult eriti otstarbekas ja millist varianti ma eriti ei usu ka...kindlasti on sellise väikse kulu juures nad veel üsna korralikud.
Lihtsalt "kiusa" teda rohkem ja sõida aeg-ajalt vähe kõrgema pöördega. Nagu vormelimehed. (automaat kipub käigu varakult ära vahetama, see lülita välja.)
Pöörete andmine mootorile teeb ainult head - veepump käib kiiresti, õlipump samuti (enne peab ainult veenduma, et kõik vedelikud normis, muidugi)
Mootorit remontida ma ei laseks. Sest:
Arvuta ise - kui praegu õlikulu 7l/11000km-le, see teeb 0,6g õli ühe kilomeetri kohta. Ehk 200 eeguse õli liitrihinna juures on 1km sõitmine Sul ainult 12 sent kallim, võrreldes sellega, kui ta üldse õli ei võtaks.
Kui mootorirem (õlirõngad + tihendid + klapipuksid vahetada) maksab min. 20000 eeku, siis tasub see alles pärast veel ühe 160tuhande km läbimist ära. (Oli Sul teda plaanis nii kaua pidada...?)
Seega, minu soovitus: anna pööret, ignoreeri automaati ja tunne mõnu. Ja vblla saab isegi kinnised õlirõngad lahti.
Lekkivad simmerid, muidugi, ma laseks korda teha.
Maapind peaks auto all ikka kuivaks jääma....


AR 156 2,0 TS mootor sööb õli (110kW)
#28Uut infot!
Kompressioon uuesti mõõdetud ja tulemus siis selline
1Sil 2Sil 3Sil 4Sil
12,8 13 13,2 13,5
13,5 15 15 14,5
Mina ei saa küll mitte muffigi aru, aga eks te targemad siis nüüd vaadake.
K
Kompressioon uuesti mõõdetud ja tulemus siis selline
1Sil 2Sil 3Sil 4Sil
12,8 13 13,2 13,5
13,5 15 15 14,5
Mina ei saa küll mitte muffigi aru, aga eks te targemad siis nüüd vaadake.
K
AR 156 2,0 TS mootor sööb õli (110kW)
#29Saaga lõpp.. see nädal saab siis auto TRK's uue südame. Sellega seoses on mul üle üks mootor



AR 156 2,0 TS mootor sööb õli (110kW)
#30kohe päris UUE ?Tamps wrote:Saaga lõpp.. see nädal saab siis auto TRK's uue südame. Sellega seoses on mul üle üks mootor![]()
:icon_shocked:
no siis pead alustama ettevaatliku sissesõiduga 9 mail saabide otsesõitmise võistlusel
