155-e 2.0 mootorile saaled ja kolvirõngad

#2
Kuna Sul on olemas soov uusi raamsaalesid panna, siis loogiliselt oletan, et mootor on juba lahti võetud ja vänt väljas. (sest esimesena kuluvad ju tavaliselt hoopis kepsusaaled, kuna asuvad raamist oluliselt "kaugemal" alates õlipumbast)

Järelikult: mõõda rõngad (silindri läbim. + rõngaste kõrgused) ja saaled (vändakaela läbim.+ laius) üle ja külasta erinevaid varuosamüüjaid.

Leidsin Eestist Alfa 3,0 V6-le rõnga- ja remontsaalemüüja, leiab ka kaheliitrisele, mida on ju oluliselt rohkem tehtud.

Kui kataloogides seda konkreetset autot pole, las vaatavad Fiati kahenukaseid mootoreid ja nende mõõte. Samuti 164 kaheliitrist...
Kui ükski ei sobi, siis muid marke.(niimoodi mõõte võrreldes leidsin ntx. 65 aasta Jaguari 2,5 R6-le rõngad; selgus, et Bluebirdi kahesel R4-l on TÄPSELt sama mõõduga rõngad...;auto sõidab juba ammu ja siiani hästi)

Usun, et midagi leiab ikka. Ja kõige suurema häda korral saab alati esindusest originaalid tellida.

Kaane- ja põhjatihend peab ainsana ainult margikohane olema....

P.S. Aga on ikka mootor juba lahti või niisama alles mõtled?

155-e 2.0 mootorile saaled ja kolvirõngad

#4
:icon_think:

madalas õlisurves... kui madal on madal ? ning mõõtsid mehhaaniliselt :?: või usud kella :roll:

minu autol näiteks oli õlisurveprobleem niiskete ilmadega-> siis oli surve kella järgi 0 :mrgreen:

eniveis... 109kW mootor on "vana" 1962 ccm 84 x 88.5mm ning Sinu oma "uuem" 1995 ccm 84 X 90mm, seega teoreetiliselt peaksid rõngad sobima (erinevus peaks vaid kolvikäigus olema)
Tegelikult ma olen normaalne....

155-e 2.0 mootorile saaled ja kolvirõngad

#5
Jarmo wrote: Probleem on madalas õlisurves sooja mootoriga.
Seda ma kahtlustasin, et midagi on diagnoosiga metsas.
Kui raamsaale oleks nii kulunud, et õlirõhk sealt vahelt minema paneb, siis kepsusaaleni ei jõuaks sealt juba ammu enam midagi....Ehk kepsud oleks ammu kokku jooksnud.

See õlirõhuandur, mis vanematel Alfadel peal on ja kasutatakse, lekib.
Ostad poest uue B osa, ikka lekib.
Ostad esindusest uue A osa (esialgu nad tahavad, muidugi, sulle B-d müüa (A-hinnga, loomulikult)), mõnda aega töötab ja siis taas ei näita.

Ja lekivad nad sisemiselt, ehk õli voolab ta teisele poole membraani ja hakkab pikapeale membraani liikumist takistama. Väljast ei pruugigi midagi näha olla...

lahenduseks oleks mingi muu margi/tootja andurit kasutada või sinna madalrõhu poole peale auk puurida ja pisike torujupp installida, et õli, mis on pressinud end teisele poole membraani, saaks maha tilkuda.

Aga siis on nagu jaguaritel, et kui õliloiku all ei ole, siis, järelikult, on õli otsas....

Lase oma õlirõhk mehaanilise kellaga ära mõõta ja ära rohkem tegele selle probleemiga, eks.


P.S. Mis, aga puutub tagant sinisesse suitsu, kuipalju õlikulu 10000km-le on?

155-e 2.0 mootorile saaled ja kolvirõngad

#6
See... suuur.. et... Õlikulu on suur. Lekivad karterikaane tihend, klapikambri kaane tihend, mootori otsakaane tihend, võimalik, et hooratta poolne simmer. KLapisääre tihendid (need on olemas õnneks). Hetkel pean autoga sõitma, kuna garaazis on vaja üks teine auto valmis saada, siis saab alfaga tegelema hakata.
ÕLirõhu anduri kruttisin nädal tagasi ära, siis seal sees küll loksus õli mis välja ei tahtnud tull- märk sellest et ei tööta korraikult?
155, 2x166, 159 ja 75?

155-e 2.0 mootorile saaled ja kolvirõngad

#7
Eile võtsin laiali, Plokikaan läheb täna "kindluse mõttes" lihvi. Eile öösel sai kolm klapisääre tihendit ka ära vahetatud. Täna vahetan ka ülejäänud ära. Need mis vahetasin olid kivikõvad ja üks oli ültse lahtiselt peal. Täna peaks jõudma ka kolvirõngad.
155, 2x166, 159 ja 75?

155-e 2.0 mootorile saaled ja kolvirõngad

#9
Nii palju sain täna targemaks, et mootori plokk on 164-ja 2.0 109 kW oma. Kolvid on võrreldes 104kw mootoriga vähe suuremad (pikemad altpoolt) ja kepsud tunduvad ka vähe jämedamad. Kaane sain kätte, treial ütles et oli kõver olnud, (nüüd muidugi sirge) Samas paar kuud tagasi käis plokikaan remondis kohalikus firmas, kus remonditakse automootoreid. Küsisin siis et kas lasen kaane ära lihvida? Sealt öeldi, et ei ole vaja :icon_censored: .
Ülejäänud klapisääre tihendid vahetasin kah ära, millest üks oli jälle lahti.
Kolvirõngad vahetasin ära. Homme hakkan tihendeid paraniidist välja lõikuma.
Eelmine kord sai juttude järgi väga hea hermeetikuga karteripõhi alla pandud. See samune "hea" aine oli nüüd suurema osa õlivõtturi ava sulgenud.
:icon_sleep:
155, 2x166, 159 ja 75?

155-e 2.0 mootorile saaled ja kolvirõngad

#10
:lol: no ega hermeetik pole jah lollidele kasutamiseks-ning ega ta õiget tihendit taha väga kaua siiski asendada, ning kui oli tihend ennem siis tasuks alati ka tihend sinna panna-sest õlivõttur võib ilma selle tihendita liialt lähedal karteripõhjale asetseda ja see pärast ei saa piisavat õlisurvet-ja kunagine maqsi 33 nii ka õhtale lasti!
Plokkikaane kõverus on suhteline mõiste-kui õli ja tosooli ning silindri surveid omavahel kokku ei lase siis polehullu, kuigi reeglina nad ikka natti kõverad kippuvad olema vanadel autodel-samas see kaan ei pruukinudki paar kuud tagasi kõver olla-piisab valest pingutamisest(pingutamis järjekord-pingutamis tugevus) või siis valest lahti monteerimisest, et kaant kõveraks muuta.

155-e 2.0 mootorile saaled ja kolvirõngad

#12
VML wrote:hermeetik ... ega ta õiget tihendit taha väga kaua siiski asendada...
Asendab vabalt. Kvaliteetasjadest, muidugi, räägin, mitte bensuka omadest.
Ja tänapäeval liimitaksegi paljudel mootoritel asjad juba tehasest külge (s.h. veepumbad, õlipõhjad!), tihendiga ei viitsi keegi jännata.

Mis puutub vanemate mootorite vahekauguste muutumisse, siis jutt jumala õige. Seda peab alati piinlikult jälgima, kui tihend hermetsi vastu vahetada. Aga kui ruumi on manööverdada , siis peab paremini, kui tihend.