Mingi kala jahutussüsteemis (Ford Escort)

#1
Alfa mul praegu pukkide peal ja riiulis, nii et kulub praegu pere teine auto - Ford Escorti 1995 1.4L. Loodan et keegi ei pahanda et abi saamiseks siia pöördun :roll: . Postitasin teema ka Inglise fordi klubi foorumisse, aga seni pole midagi kuulda olnud sealt ja pealegi oman siinse foorumi nõuandjatesse suuremat usku! (http://www.fordownersclub.com/forums/in ... topic=7199" onclick="window.open(this.href);return false;).

Probleemiks siis minuarust see et, armatuuris paneb temperatuuri seier segast. Nimelt olen tähele pannud, et isegi pärast pikemat sõitu ei tõuse seier kõrgemale kui "normal" sektori algusesse, kattes umbes 1/6 selle alast. Kuid kui avan kapoti on seal alla kenasti soe ja kätt ei saa mootori ega jahutustorustiku vastas üle sekundi hoida.
Image
(illustreeriv)

Mul on tunne, et termostaat on terve, sest kui 164-ga katkise termostaadiga ringi sõitsin ja näidik näitas, et mootor jahe, siis oli kah mootor jahe :lol:. Muidu ma selle jutuga siia ei trügikski, aga auto on vanaisa oma ja ta kibeleb autot kuskile töökotta viima. Ma ei taha, et talle seal kott pähe kistakse. Hetkel mulle tundub, et see on liiga lihtne probleem, et selle eest mingile suvalisele õlile sotte maksta.

Äkki oskab keegi suunavaid nõuandeid jagada?

Tänud ette!


EDIT: Ning jah, mul on häbi, et escortiga sõidan kui omal garaazis kallike ootamas! :twisted:

Mingi kala jahutussüsteemis (Ford Escort)

#3
:icon_hi:

armatuuris vale temp näit saab tekkida kas vigasest ühendusest või vigasest andurist (kuna tegemist peaks olema NTC anduriga, siis vastavalt temperatuuri tõusule väheneb anduri takistus)

kuna takistama hakatakse mootoriploki maad, siis vigane/korrodeerunud ühendus võib teha täpselt sama, mis vigane andur-> kui ma nüüd väga ei eksi, siis on escort jäänud ka selles versioonis truuks keeratava otsaga ühendusele (erinevalt "normaalsete" plaatliidetega sõidukitele), siis võib olla, et juhe on lihtsalt paari kolme soonega veel napilt napilt kinni (ja sealt siis kehva ühendus)

igatahes-> kui sul on tester, siis otsi üles veetemp andur (peaks olema mootoriplokis suht ligipääsetaval kohal), keera (või tõmba) juhtmeotsik ära (ja muidugi vaata, kas juhe on ilusti küljes) ning mõõda takistused ära külma mootoriga; sooja mootoriga (selline, et radikasse veel vett ei voola) ning väga sooja mootoriga (sellisega, et kõrvetab :D ) takistuse näidud peavad olema erinevad

Kui sooja ja kuuma mootoriga on number sama, siis on andur vigane; kui numbrid erinevad oluliselt, siis on viga kuskil juhtmestikus anduri ja armatuuri vahel.
escorti kohta ei oska öelda, kuid vanaaegsetel (väga vanaaegsetel) autodel sai seda tihtipeale kontrollida ka selliselt, et kui juhe otse plokki panna, siis lõi veetempi lakke (igaks juhuks seda muidugi ei soovitaks... juhul kui seal mingi lisaplokk vahel on, siis see ei pruugi mõjuda selliselt nagu siin kirjutatud :mrgreen: vaid võib kuhugi mujale lüüa- umbes nagu ishias... kui pähe lööb siis on asjad pahasti)
Tegelikult ma olen normaalne....

Mingi kala jahutussüsteemis (Ford Escort)

#10
:D

nõup- see on termolüliti :icon_shifty: arvatavasti radikaventika oma :icon_thumbup: kes iganes kunagi välja mõtles, et termostaat on hea koht selle paigaldamiseks :mrgreen:

selle korrasolekut saad katsetada selliselt, et kuumutad seda... ja kuskil 90 midagi kraadi juures peaks klemmid lühistuma

temp andur näeb välja selline
Image
ja võib vabalt olla hoopis mootoriploki küljes
Tegelikult ma olen normaalne....

Mingi kala jahutussüsteemis (Ford Escort)

#11
Mässasin veidi nende takistuste mõõtmistega, aga numbtrid ei öelnud mulle suurt midagi :oops: . Tundus kõige loogilisem, et seesama andu ikka läbi ja ostsin 98.- krooni eest uue, saigi korda :D

Nüüd hakkab jahutus ventilaator tööle kui seier on katnud 2/3 NORMAL sektorist. On see paras näit?