164 24v rihmade pingutid.

#1
Mõni tuhat km tagasi sai lastud hammasrihm koos rullikutega vahetatud. Kuna praegu mootor põrandal ja ligipääs kõigele väga hea, siis otsustasin geneka rihma kah ära vahetada.
Võtsin siis rihma maha ja avastasin, et pinguti on täiesti paigal ja käega peaaegu et liigutada ei saanudki. Keerasin siis pinguti kõige täiega maha ja võtsin seibideks (rullik tundub küllalt kobe olevat). Pingutaja võll oli roostepudist ja muust sodist kinni kiilunud. 1 võllil sõitvatest "rull-laagritest" oli suht liistudeks kulunud. Puhastasin sodist ära, panin heldelt tavotti võlli peale ja "amordi" sisse ning kokku tagasi. Sai kõvasti parem kui varem - liigub jälle vabalt.

See kinnine pinguti tegi mind nüüd aga murelikuks. Nimelt pole ma hammasrihma pinguti hingeeluga kursis ja ei oska seda ka kuidagi kontrollida. See tundub väheke teistmoodi töötavat kui lamellrihma oma. Enne kui mootori tagasi peale panen tahaks ikka kindel olla, et pole ohtu et ta kohe kokku jookseb.

Kuidas kontrollida hammasrihma pinguti seisukorda?
Kas lamellrihma pinguti asendamine on kulunud laagri tõttu hädavajalik?

Üks lisaküsimus vahepeal veel tekkinuda:
Kuidas aru saada kui veepump hakkab "ära minema"?
Kas on olemas oht, et 1 hetkel lihtsalt jahutusvedelik enam ei ringle ja juht ei pane seda tähelegi? Või hakkab pump ikka mingit häält kah tegema enne?

164 24v rihmade pingutid.

#4
:icon_think: olenevalt veepumba rootorist, metall rootoriga veepump hakkab häält tegema enne kui laiali pudeneb, plast rootoriga pump võib põhjustada jah seda jama et rootor hakkab võllil ringi käima ja kuumeneb üle... siiski hoolimatta pumba seisukorrast võib pumba tihend tööleppingu lõppetada millal iganes. Lamerihma, lamellrihma või mittmikkiilrihma, kuis keegi seda nimetab(ise kasutan esimest varianti) pinguti on vägagi erinev hammasrihma leevendist. Nimelt see hüdrauliline vidin on just nimelt leevendi, mis annab järgi, kui alumiiniumist mootoriplokk, koos kaantega kuumenedes paisub, selle seisukorda hinnata on pea võimatu :icon_roll: ainult, et saab visuaalselt selle seisukorda hinnata, et väga ää pole kõdunenud ja et ikka külmast peast välja tagasi on tulnud. Ma parem muretseks selle hammasrihma pingutusrulli talla pärast, mis tükkib pikka seismise peale ka võllile kinni jääma, kuna väidetavalt on see hüdrauliline vidin suht töökindel asi.