2.0l 16v 110kw plussid miinused

#1
Plaan hakkata enda alfat korda tegema,kere poolt on natuke kõpitsemist aga äkki alfagurud tevad rääkida mis selle mootori plussid miinused on ja mida tasuks kindlasti ylevaadata ja korrastada kapotti all et niipea otsa ei lõppeks..... :icon_shifty:

2.0l 16v 110kw plussid miinused

#2
Saan aru, et sa oled ühe punase 145 QV värske omanik?

Plussid. Ilusa lauluga, meeldivad pöörded. Miinuseid ei ole, on asjad millega tuleb plusside kõrval leppida :P

Üle vaadata... :icon_think: Hammasrihm! Kui sul ei ole autoga kaasas mõne kohaliku alfatöökoja poolt kirjutatud arvet või ei ole mõni kohalik alfaspetsialist seda tööd ära teinud, siis võta enne igasuguseid keretöid jms asju see esimesena ette (vahetuse intervall 3 aastat või 60 000 km). Edasi õli - 10 000 km vahetusvälbaks ja sisse vähemalt korralik poolsünt. Parem kui kasutad kvaliteetset täissünti. Siis variaator - 16-klapiliste Twinsparkide tüüpviga. Avaldub kõige tuntavamalt pärast käivitamist kostva "diislilõginana" (vahetatakse/remonditakse koos hammasrihma vahetusega muide ::itpnt::). Kui see läbi, siis mootoriga küll midagi ei juhtu, aga kaotad natuke jõus ja noh.. natuke piinlik on ka, kui auto käivitamise ajal igasugu koledaid hääli teeb :mrgreen:. Sealt edasi juba vastavalt oma äranägemise järgi :)

2.0l 16v 110kw plussid miinused

#3
janar_t wrote:Üle vaadata... :icon_think: Hammasrihm! Kui sul ei ole autoga kaasas mõne kohaliku alfatöökoja poolt kirjutatud arvet või ei ole mõni kohalik alfaspetsialist seda tööd ära teinud, siis võta enne igasuguseid keretöid jms asju see esimesena ette (vahetuse intervall 3 aastat või 60 000 kmkäivitamise ajal
koos rihmaga (või üle ühe rihmavahetuse) tuli vahetada ka veepump ... targemad täpsustage.
Seitsekümmend Viis

2.0l 16v 110kw plussid miinused

#7
:icon_roll: ühel või teisel põhjusel kippuvad neil saaled ära pudenema, rootsis neid kottis mootoritega nii mõnigi müügis, aga õli soovitaks sinna 10W60 sisse lükkata, sest mingi säästuka poolsündiga väga kaua seda ilusat laulmist ei kuule, eriti kui suurema osa ajast pöörete piiraja lähedal auto käib. Tasub üle vaadata küünalde seisukord ja et mingit õlilekket poleks sinna küünalde juurde. Uued rihmad on ka vägagi soovituslikud(soovitav need vahetada lukkustuspukkasid kasutades, mitte vana rihma järgi tehtud värvimärkidega).

2.0l 16v 110kw plussid miinused

#9
bnd wrote:
VML wrote: ühel või teisel põhjusel kippuvad neil saaled ära pudenema, .
Huvitav tähelepanek! Minu omal kah saaled kulunud, kuigi ls pole kuigi suur - miski õlituse teema ikkagi?
Ilmselt küll. Minu eelmisel läksid seetõttu, et mingil hetkel oli korraks jäänud veits kuivale. Ja kui korra seda 20k eegust õppetundi saanud ei ole, siis keskmine autoomanik ei kontrolli ju iga 1000 km järel õlitaset.

2.0l 16v 110kw plussid miinused

#10
no ka see on üks põhjus, et alfa mootorid on mõeldud õli sööma ning tuleb seda ka lisada aegajalt. Rootsis olen sõitnud ühe 156 isendiga mille reaalne läbisõit 67 000km ja sinna tuleb ühe õlivahetuse välba jooksul ca 2 l juurde kallata. :icon_roll:

2.0l 16v 110kw plussid miinused

#11
VML wrote::icon_roll: ühel või teisel põhjusel kippuvad neil saaled ära pudenema, rootsis neid kottis mootoritega nii mõnigi müügis, aga õli soovitaks sinna 10W60 sisse lükkata, sest mingi säästuka poolsündiga väga kaua seda ilusat laulmist ei kuule, eriti kui suurema osa ajast pöörete piiraja lähedal auto käib. Tasub üle vaadata küünalde seisukord ja et mingit õlilekket poleks sinna küünalde juurde. Uued rihmad on ka vägagi soovituslikud(soovitav need vahetada lukkustuspukkasid kasutades, mitte vana rihma järgi tehtud värvimärkidega).
Kui ikka kräppi sisse toppida siis jooksevad kõik mootorid laiali. Ja ega Eestimaal õlimüüjad oma ajumahuga väga ei hiilga. Just otsisin oma Alfale Eestimaalt korralikku õli aga kahjuks pidin järjekodselt pettuma.
Omateada korralikust õlimüügi kohast taheti mulle Castrol Edge 10W60 õli pähe määrida Castrol Edge FST 10W60 õli. Müügimehe jutt oli selline et need ju ühed ja samad õlid mis vahet seal on :icon_shocked:
Ei hakanud talle loengut pidama ja sammusin jälle väljamaa poodide poole.

2.0l 16v 110kw plussid miinused

#12
Elagu OT
Veokad Euro5 mootoritega, 450hp, pealekallamiseks on natuke õli vaja juurde, st õlivahetus välp piiiiiikkkkk ja selle ajaga läheb u 6l lisaks. Lähen siis ostma ja öeldakse, et võta see, väga hea süntõli, käib kah. Ei hakka siin spetsidega teid ahistama. Aga nii naljakas kui see ka pole, käib neisse masinatesse mineraal, mille liiter maksab 2x niipalju kui sünt. Lihtsalt õli peab põlema jäägituks, katalüsaator + Adblue süsteem per*e keerates vale õliga= nöör kaela rem arve saamisel. Krt, ise müüvad iga päev õlisid ja katalooge on riiulite viisi, vaata sealt mulle krt õige asi.....
Sama õli teema oli tsikliga, märg sidur= iga õli ei sobi, aga poodi minnes, et peale kallamiseks vaja, võeti riiulilt midagi, et no see peaks käima küll, no ei käi!

Aga see teema oli tegelt AR mootorist :mrgreen:
See suvi siis Volvoga : XC60 R-Design Polestar :)

2.0l 16v 110kw plussid miinused

#13
No castrol edge sport 10w60 on igatahes parem, kui mistahes säästuka täissünt, siiski ei mõista väga, mis vahet on neil kahel variandil castroli valikust. Tsikklil jah vahed sees, märg siduriga on jama igast libisemist parandavaid õlisi kasutada...