Alfa Romeo 159 SW '06 - janart

#1
:hi:

Viimasest korrast kui õue peal oli Alfa on möödas üsna täpselt poolteist aastat. Peale seda sai alustuseks nõks üle poole aasta hambad ristis bussiga sõidetud. Aprilli alguses ajasin välja võrri ja tegin sellega tõenäoliselt elu hooaja. Sõidetud sai ükskõik millise ilmaga ja kokku skooritud 12 000 km ringis. Sügisel hakkasin uuesti autot otsima ja selleks korraks juhtus siis selline.

Jälle mõtlesin pikalt Aero-Saabide üle, peale mida sai kuidagi sümpaatseks B7 kerega A4, peale mida omakorda B8 A4. Paari käisin vaatamas ka, aga seda õiget fiilingut nendega kätte ei saanudki. Siis läksin vaatama ühte 159-t, mis oli kevadest peale vist juba kolmandat ringi müügis. Paar kilti rooli taga ja... Sõnaga. Minu neljas Alfa. Puhas emotsioonost. Hall. Diisel. Universaal :mrgreen:

Tegu on 2006 aasta Alfa 159-ga. 2.4 diisel, manuaal (oleks tegelikult automaati tahtnud) Sportwagon (oleks tegelikult sedaani tahtnud :P). Värviks pakuks ilma värvikoodi otsima minemata Grigio Stromboli't. Mainimist väärt lisadest on autos must nahk (mis tuletab mulle meelde, et peaksin nahahoolduse tegema... :think:), püsikas, vihmasensor ja naviga audio. Ülejäänus on auto nagu 159 ikka. Kõik mõnusaks äraolemiseks vajalik on olemas, auto on üsna vaikne, isegi universaaliga peab ettevaatlik olema, et parklas auto poole tagasi vaatamisega kaela ära ei nikastaks :mrgreen:, komplimente auto teemal sajab uksest ja aknast, 2.4-ne mootor jaksab seda pea kahetonnist kolakat täiesti rahuldava kütusekuluga täiesti rahuldavalt liigutada ka... Mis sa hing veel tahta oskad? :relaxed:

Auto on toodud aasta alguses Itaaliast, Eestis regatud märtsi alguses. Väljanägemise poolest on teine üsna kabe, tehniliselt täiesti keskmine kasutatud auto. Ehk siis vajab siit-sealt pisut personaalset lähenemist. Suurematest-tüütumatest asjadest on enne müüki tehtud siduri- (auto tuli Eestisse siduririkkega), hooratta- (olevat paar nädalat peale siduri tegemist kolisema hakanud), roolilati-, väntvõlli rihmaratta- ja esiklaasi vahetus. Lisaks on värskelt vahetatud mootori- ja kastiõlid. Minu käe all sai auto täna uue hammasrihma koos juurdekuuluva mudruga, uue termostaadi (auto läheb lõpuks soojaks! :thumbup:), uue jahutusvedeliku ja uued eelsüüteküünlad. Siinkohal kummardus TRK härrastele :thumbup:

Tegemist tahtvatest asjadest on kõige kriitilisemaks kohaks täiega õli lahmav klapikambrikaas. Kalvo sõnade järgi olevat pihustiavad õli triiki täis olnud. Diislispetsi leidmine, kes mootori pealt legoks võtaks ja vaataks, mis karul kõhus, saab uue aasta esimene suurem projekt olema. Natuke vähem kriitiliseks kohaks on (ilmselt) täis ikaldanud EGR ja tänu sellele põlev mootorituli. Veateade oli midagi stiilis EGR low signal ja selle resettimine pädes ainult 5-ks kilomeetriks. Järgmine peavalu koht on vasak numbrituli, millel on tõenäoliselt juhtmestikus mingi ikaldus. Vool sinna pirnipessa igaljuhul ei jõua. Ja sealt edasi juba nipet-näpet tavalised asjad - ülemised õõtsad teevad natuke häält, eesmistes stabikakontides tundub kolks olevat, käsipiduritrossid kipuvad miinusega kinni jääma, vasak esimene ketas on nats sooniline ning kipub vilistama ja pirne on sellel autol ainult ühekaupa vahetatud (kõik krt on erineva heledusega).

Edasisest juba jooksvalt. Eks siis hommikul töökoja ukse taga näeb :mrgreen:

PS. Piltidega on keeruline. Neid pole veel keegi teinud :thumbdown:

Re: Alfa Romeo 159 SW '06 - janart

#3
Brembod vilisevadki koguaeg.
Isiklikult soovitan sl kolle maha keerata ja ära pesta. Seejärel EGR pimedaks ja pädevas kohas chiptuningu käigus välja kirjutada.
Just ükspäev kuulsin ostukeskuse parklas kuidas üks (ka siit foorumist kunagi läbi käinud) valge 2,4JTD köh-köh-lõk-lõk-lõk-köh-lõk-köh-lõk-lõk-lõk käivitus. :crazy:
a.k.a Anthrax

Re: Alfa Romeo 159 SW '06 - janart

#4
Õnneks tuppa see lõk-lõk-lõk-köh-lõk väga ei kosta :mrgreen:

Asjast. Natuke piinlik, aga täna hommikul tööle trippides tegin sedasi:
159-k6ks.jpg
159-k6ks.jpg (419.9 KiB) Vaadatud 11316 korda
Loll juhus, kus minu ees sõitnud Q7-le reastus üks Accordi kärakas ette, Q7 pidurdas, mul ka pea laiali otsas natuke ja olukorra päästmisest jäi mingi 30 senti puudu. Tükihind tuleb neil päris korralik :mrgreen:. Vahetusse läheb kapott ja iluvõre, pamperist saab asja. Tiivad-tuled-värgid jäid kõik õnneks terveks ja sirgeks.

Positiivsest küljest sain täna hommikul :mrgreen: auto TRK-st kätte, kus sai pool esisillast värske vastu vahetatud. Vahetusse läksid üks rattalaager, mõlemad vasaku külje õõtsad ja parema alumise õõtsa tagumine puks. Kokku sai tegelikult päris hea :thumbup:. Oleks nüüd aint auto ka, millega sõita :geek:

Re: Alfa Romeo 159 SW '06 - janart

#5
:thumbup:

soovitan selle sisselaske puhastamise ette võtta. Võiks koos rihmavahetusega teha seest kütusepump tuleb maha keerata.
Noo ja lase pihustiseibid ka vahetada kui klapikambrikaanega tegelema hakkad. Seib oli 1.5€ ja tasub hilisema nussi mõttes siiski vahetada.
Tean juhuseid kus volvod panevad end täna sellele jamale isegi täitsa põlema :mrgreen:

ps. Avastasin nädal tagasi et käetugi käib edasi tagasi. Küll väga raskelt... proovi! :D palju mugavamaks läheb kohe.

ps II: Ma ei tea kas sul aux sisend on? Mul ei olnud. vedasin juhtmed ja sain auxi. Peale seda tuunisin veel ja sain aux kaablist lahti ning asemele aretasin bluutuuthi.

edit: Krt sul naviga :D :evil:
155, 2x166, 159 ja 75?

Re: Alfa Romeo 159 SW '06 - janart

#6
Avastasin just, et viimasest korrast, kui siia midagi kirjutatud sai, on juba aasta möödas :oops:

Niisiis...

Kogu see jama tagant otsasõidu ja tolle Q7 korda saamisega lahenes vist iseenesest. Kindlustusele avalduse esitasin, oma süüd tunnistasin, kuulnud ei ole ma neist siiani mitte midagi. Kindlustuse eest rohkem maksma ei ole ma ka hakanud, nii et ma ei teagi nüüd, järsku läks see avaldus kuskile musta auku ja olen nüüd enese teadmata kriminaal :mrgreen:

Enda auto keretööd olid omaette teema. Iluvõrega oli lihtne - tellisin eBayst ja oli paari nädalaga kohal. Kapotiga asi nii hästi ei läinud. Eesti lammutustes ei ole sellist asja olemas ja tellisin selle mingisuguse firma kaudu, mis Euroopa lammutuste kaupa vahendab. Sellise raha eest sellist asja ei ostaks:
Pilt
Uue OE-kapoti oleksin tutvuste kaudu kätte saanud kriips alla 400 euriga, selle eest maksin koos transaga täpselt poole uue kapoti hinnast. Kui kellelgi on misiganes põhjustel vaja uusi plekke, uurige millise hinnaga uued asjad liiguvad, tuleb tõneäoliselt odavam kui osta mingi kaun ja lasta seda sirgeks ajada. Igaljuhul, lahenes asi sellega, et üliagarad värvitöökoja praktikandid jõudsid enne kapotile lauspahtli peale tõmmata, kui ma varuosamüüjaga ümbervahetamise osas kokkuleppele jõudsin. Mis tähendab, et pidin leppima selle poolenisti pahtlist tehtuga. Küll sai lõpptulemus päris viisakas ja siiani püsib kõik ka veel ühes tükis:
Pilt
Suvi oli suhteliselt rahulik. Enam-vähem kalla ja talla, kui välja arvata püsikiirushoidja, mis aeg-ajalt lihtsalt välja kukkuma hakkas ja parema alumise õõtsa tagumine puks, mis lihtsalt kägiseb. Kaks korda on seda määritud, mõlemal korral oli vaikust täpselt kolmeks-pooleks päevaks. Loobusin ja ootan, millal see end nii palju ära kulutab, et on põhjust õõtsa vahetama hakata.

Ja siis läks novembri alguses sedasi:
Pilt
Alguses ei saanudki aru, mis juhtus. Kolks käis täpselt sellel hetkel, kui parklast liikuma hakkasin ja kostis täpselt sellisena, nagu oleksid tagumised piduriklotsid ketta külge kinni külmunud olnud. Ainult, et kui keerama proovisin hakata, siis nagu hästi ei jõudnud. Parkimiskoha peale tagasi, kapott üles ja... rihm maas :problem:. Kell palju ja pime ja tundus, nagu oli feilinud rihmapinguti. Edasi kiire kalkulatsioon, auto lukku ja bussiga koju.

Mõned päevad hiljem saatsin auto treila peal Pilotisse. Otsustasin, et kui läheb tegemiseks, siis võtan asja juba põhjalikult ette ja lasen ära teha ka sisselaske puhastamise, õlilekke jm suuremad tööd, mis siiani tegemata.

Esimene asi, mida Pilotist kuulsin oli, et mootori ajastus on kapitaalselt mööda. Tõenäoliselt on klapid pähe käinud ja tuleb teha mootori kapitaalremont.

Mu esimene reaktsioon oli, kas nad on kindlad, et nüüd midagi segi ei ajanud ja räägivad ikka minu autost? Oli minu auto. Tollel hetkel tundus see asi täiesti uskumatu. Treila peale sõitsin isiklikult ja mingeid anomaaliaid käivitumises ja mootori töös ei olnud, aga kui auto neile jõudis, oli mootorile tõenäoliselt vaja kapitaalremonti. Müstika :?
Pilt
Paar nädalat hiljem, kui mootor maas, sain portsu pilte mootorist koos seisukohaga, et hammasrihma vahetati viimati kes teab millal ja ajastus võis sellepärast paigast minna. Kuigi, rihma koos kõige juurdekuuluvaga lasin teha TRK-s 2014 vana-aasta sees, 30. detsember sain auto kätte, kui õigesti mäletan. Kas ja mis siis tehtud sai... Ma ei taha mingit seisukohta võtta :silent:. Maha visatud aeg ja vaev igaljuhul. Õnneks küll selgus, et klapid ei ole siiski pähe käinud ja mootori lahti võtmisest pääsen.
Pilt
Sisselaskest vaatas vastu selline asi:
Pilt
Lisaks selgus, et sisselaskekollektori swirl flap-ide mehhanism on kulunud, klapid ei avane ega sulgu õigesti ning kollektor lekib klappide liigendite juurest, nagu nad kõik varem või hiljem hakkavad. Uue kollektori eest 900-i välja käia ma ei raatsinud ning lasin kollektori ümber teha. Klapid said eemaldatud ja klappidest jäänud avad kinni keevitatud. Siinkohal tänu Karolile VKM-ist, kes keevitamise organiseerimisega tegeles :thumbup:. Kui keegi veel sama probleemi ees seisab, siis lisaks keevitamisele on näiteks siin saadaval ka swirl flap-ide eemaldamiskomplektid: http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R4 ... t&_sacat=0

Täna on asi nii kaugel, et auto on kodus tagasi. Küljes on lehekülje jagu uusi juppe ja paarist hallist karvast hoolimata olen suures pildis tehtud tööga rahul 8-)

Tagumikutunde järgi sõidab auto peale klappide eemaldamist täpselt samamoodi nagu enne. Gaasitesti ei ole ma tegema jõudnud, et oskaks arvata, kas ja kuidas see heitgaase mõjutas. Peeglist igaljuhul midagi katastroofilist ei paista, kui autole pähe astuda :mrgreen:

Teisipäeval lähen lasen auto veel korraks üle vaadata, sest peale auto kättesaamist valasin järgmisel päeval kohe peale liitri jahutusvedelikku ja 15 kilti hiljem veel pool liitrit. Alguses tundus, et paisupaagi alumise lõdviku juures on suur leke, aga lõpuks jäi vedeliku tase pidama, mootoriõlis emulsiooni ei ole ja soojaks läheb ka enam-vähem nagu peaks... Nii, et ehk oli see lihtsalt õhk süsteemis, mida töökojas mingil põhjusel kätte ei saadud. Lisaks vilgutab üle ühe külmkäivituse eelsüüteküünalde tuli, et need ei ole saadaval ja paar korda olen näinud ka umbes kübemefiltri teadet. Ehk on neile ka mingi lihtne lahendus.

Lähen proovin nüüd ühe pesulatiiru teha ja õlised käejäljed lõpuks auto pealt maha saada :ugeek:

Tänks Karol (Pilotist :mrgreen:) ja Piloti taustajõud, et selle kõigega need mitu kuud jantida olete viitsinud :thumbup:

Re: Alfa Romeo 159 SW '06 - janart

#8
Värv on tõesti ilus.
Mul oli kollektor samasugune seest. Mul käis kollektor poltidega pooleks, sai ilusti puhastatud. Esialgu klappe välja ei visanud. Ma mõtlesin et nende asemele tuleb lihtsalt augud keermestada ja mingid korgid keerata. Suht selline oem peaks jääma :)
Egr-ile viskasin 2.5mm plaadi vahele. Teistkorda ma kollektorit niipea ei viitsi maha keerata. (selleks vaja kõrgrõhupump maha keerata)
Plaadi pärast viskab vahest Check engine põlema aga ma olen leppinud sellega juba. Tulevikus lasen välja kirjutada. Püsikas viskab tihti välja?
Mul viskab tavaliselt 140km/h ja ebatasase teepeal. Vb veojõukontroll läheb lolliks ja tekitab mingi jaama sinna? Ahjaa.. pane valmis ... varsti saad rattalaagreid vahetada :D Nõme lugu. Käin loen foorumites mis kellelgi viga on.. siis käin chekin igaks juhuks varuosa hindasid. ja natukese ajapärast on endalgi oodata sama probleemi :) müsteerium

Ahjaa.. rihmavahetuse saab vabalt ka peal teahtud. pole vaja mootorit maha võtta. Lihtsam on muidugi maas teha ja esinduses võtab see raudselt 15min aega.

Eile vahetasin just õõtsapukse. No kolises.. ja nii jubedalt et täitsa närvidele käis. Samas loksu ei olnud. Täna alustan rattalaagri vahetusega :D eks paistab kuidas sujub.
155, 2x166, 159 ja 75?

Re: Alfa Romeo 159 SW '06 - janart

#9
Pilt petab natuke. Päris nii edev see värv ei ole :)

Rattalaagreid olen kaks tükki juba vahetada lasknud. Nii et, nähtud ja tehtud :mrgreen:. Püsikas töötab kuidas kunagi. Vahel sõidan mitu päeva järjest, vahel viskab välja 10 sekki peale sisse lülitamist. Mingeid ABS-i või püsikiirushoidja või pedaalilülitite vms-ga seotud veakoode ei ole, aga isegi auto manualis on kirjas, et püsikiirushoidja lülitatakse välja juhul, kui tekib mootori või püsika juhtmooduli viga. Nii et võib-olla on asi EGR-is, mis end aeg-ajalt meelde tuletab ja püsika teema laheneb peale klapi vahetamist. Siiani on olnud kriitilisemaid asju millega tegeleda.

Jahutusvedeliku kadumise koha pealt selgus nii palju, et altpoolt ka lekkeid ei paista. Härrased arvasid, et tõenäoliselt ei olnud nad jahutussüsteemist kogu õhku kätte saanud ja see lõi paisupaagi tühjaks, kui lõpuks välja tuli.

Re: Alfa Romeo 159 SW '06 - janart

#10
janart kirjutas:...
Jahutusvedeliku kadumise koha pealt selgus nii palju, et altpoolt ka lekkeid ei paista. Härrased arvasid, et tõenäoliselt ei olnud nad jahutussüsteemist kogu õhku kätte saanud ja see lõi paisupaagi tühjaks, kui lõpuks välja tuli.
Ma just enda autol uurin ka jahutusvedelikukao põhjust. Jaanuaris vahetati termostaat ja vbla sellega seotud. Hetkel olen ootel :)
--
Urmas

Re: Alfa Romeo 159 SW '06 - janart

#11
urmask kirjutas:Ma just enda autol uurin ka jahutusvedelikukao põhjust. Jaanuaris vahetati termostaat ja vbla sellega seotud.
Mjees, neid väikeseid lekkeid annab leida. Kunagi 156-l lahenes sarnane teema kogemata lõpuks siis, kui koos jahutusradikaga said radika lõdvikud ära vahetatud. Otsima olekski võinud jääda, sest lekkis täpselt nii palju, et märg mitte kuskilt ei olnud, aga iga mõne tuhande järel pidi pool liitrit peale valama.

Enda massina koha pealt nii palju, et sain täna jälle auto kätte. Vahetusse läks juba-ühiskonnale-ohtlik parem ülemine õõts ja see õnnetu EGR. Hämmastav, aga toimivast klapist on isegi kasu :mrgreen:. Turborõhk ei laineta enam - viimases otsas viskas kolmandik-gaasiga kiirendades turborõhu kella järgi kuskile 0.8 bari peale, sealt kukkus see järsult ca 0.4 peale ja hakkas siis end ühtlaselt koguma. Nüüd kogub turbo end ühtlaselt 0.8-0.9 barini ja jääb seda rõhku ilma igasuguste trikitamisteta hoidma. Lisaks on külmkäivitus hoopis sujuvam. Mootor ei hüppa enam järsult käima, nagu ta varem aeg-ajalt tegema kippus. Traktoristi rõõmud :mrgreen:.

Muudest asjadest sai veebruari lõpus Ravolaris paigaldatud karterikaitse (komposiit). Uskumatult hea teenindusega ettevõte. Kõhu alt vaadates tundus paigaldus väga viisakas ja kaitse ise ka tänaval kaarutamiseks täiesti piisav, nii et julgen soovitada. Eelmisel nädalal andis lõplikult otsad aku. Uue akuga kadusid ära ka vahel käivitamise hetkel ette hüpanud umbes kübemefiltri ja feilinud eelsüüteküünalde teated :thumbup:.

Järgmine suurem projekt saab olema pidurite üle käimine, peale mida hakkab auto ehk enam-vähem auto moodi ka tunduma 8-).

Re: Alfa Romeo 159 SW '06 - janart

#12
Mis sa selle EGRiga tegid? Lihtsalt lasid uue panna? Mul ka turbo kiirendades kõigutab või noh sujuvat minekut ei ole, jõnksutab. Ise arvan, et asi samuti EGRis, sai see testi mõttes korra tagant ära ühendatud siis masin kiirendas normaalselt.
cron