Alfa Romeo 166 2.5 V6 - traveller

#1
Teen ka lõpuks teema ära siia...

Tekkis ootamatu pakkumine ühele 166-le ja olenemata halvast seisukorrast sai see siiski nii igaksjuhuks ära ostetud.
Auto müügikuulutuses olid muidugi ilusad pildid:
Image
Image
Reaalselt esimest korda vaatama minnes oli hinnang minu jaoks konkreetne...sellega sõidaks ainult vanarauda ja seda ei ostaks mingi hinna eest ka. Nüüd aga seisab see sama auto õue peal :(

Autol mootoriks 2.5 V6 ja automaatkastiga. Suht palju lisasid on ka küljes. Puudu on kahjuks ainult autopiloot ja navi.

Vigade nimekiri on pikk! Alustada võib sellest, et puudub ülevaatus juba eelmise aasta suvest
Edasi tuli välja:
* veovõlli otsad välimised Tehtud
* kõik neli veovõlli tolmukatetTehtud
* esiklaas katki Tehtud
* süütelukk jukerdab, käivitades ei liigu võti ise tagasi, vaid jääbki käivitamise asendisse Klemmplaadi viga
* esisillas jõhker kolinTehtud
* sisselasketoru katki Parandatud
* mootori peal olev padi/varras katkiTehtud
* käsipidurikang täiesti kinni jäänud Trossid roostes
* pagassi amordid nii läbi, et neid nagu polegi


* tagatulede pirnid läbi kõik, siiski ainult üks suunatule pirn töötas veel :icon_thumbup: Tehtud

* õlide ja filtrite kohta pole muidugi aimugi aga arvestades ülejäänud autot, siis ega midagi loota pole mõtet.
* kerel roostet ja korralikult igast kriime.

Headest külgedest: Väidetavalt tehtud mootori ülemise osa remont ja rihma vahetus. Sisu veel üsna korralik, kui välja arvata, et salong nägi puhastust viimati vist Eestisse tuues. Korralikud talvekad all... asi seegi :)
Siiski esialgu müüjale pretensioone ei ole, sest teadsin enamvähem millise sara soetan, kui just üllatusi rohkem ei tuleks.

Kuna auto sai ostetud plaaniväliselt ja rahade eest, mis ei olnud mõeldud selleks otstarbeks, siis esialgu mingit hullu taastamist ei tule ja hetkel isegi ei luba, kas autost asja saab. Siiski plaan oleks normaalsesse korda auto saada ja sellisena ka hoida. Kuna lisaks on mul veel terve hunnik autosid, mis vähemal või suuremal määral tahavad ehitamist, siis see Alfa on ja jääb rohkem selliseks säästuprojektiks.
Last edited by jannomb on 13 Nov 2012, 01:39, edited 3 times in total.

Alfa Romeo 166 2.5 V6 - traveller

#2
Kirjutaks lähemalt, mis vahepeal juhtunud.

Enda kurvastuseks avastasin, et kõik võimalikud katusealused on mul juba autosid täis topitud, seega sisuliselt kõik tööd vaja teha õues.

Peale koju toomist sai ikka paar päeva mõeldud teemal "oli seda nüüd veel vaja"...
Image
Image
Esimene ehmatus möödas, sai natuke seda autot lähemalt uuritud.
Kapott lahti...
Image
ja kohe vahib vastu lõhkine sisselaske toru, millel lihtsalt viisakusest riba teipi peale visatud
Image
Ok tuli isu vaadata pagassi...
Image
Ja muidugi uudishimust tahtsin tagavararatast kontrollida aga vastu vaatas hoopis selline pilt:
Image
Jäid silma ka imelikud akujuhtmed ja lähemalt uurides komistasin sellise "leiutise" otsa. Tegemist massilülitiga
Image
Originaal akuklemmid olid mõlemad pooleks keeratud!
Uuesti kapotialla piiludes avastasin ka kõva remondimehe taastatud mootoripadja
Image
originaalpuks on välja lõigatud ja asemele on pandud lihtsalt enamvähem sobivas mõõdus kummivooliku jupp.
Viimasena sai korra vaadatud ka piduriõli:
Image
Vihjeks võin öelda, et hiljem tuli piduritest välja täpselt sama värvi "piduriõli"!!!

Selleks päevaks aitas sellest autost...

Alfa Romeo 166 2.5 V6 - traveller

#4
Vahepeal lisaks auto vaatamisele ka natuke nokitsetud selle kallal.

Alustuseks käisin poes igast filtreid ja mahlasid autole ostmas. Järgmine päev tuli kõne, et minu tellitud piduriklotsid kohal ja aeg maksma minna, üllatus oli suur kuna ei mäletanud klotside tellimisest midagi :icon_shocked: ! Hiljem tuli välja, et väikese möödarääkimise tõttu müüjaga, tellisin enda teadmata uued esimesed klotsid.
Alguses olin üsna pettunud, et niisama raha tuulde loobitud aga kui juba olemas olid, siis tuli neid ka vahetama hakata.
Image
Vahetatud sai ka piduriõli, mis nagu ennem mainitud, oli täiesti musta värvi! Asemele läks 5.1
Külmade ilmadega peab mainima, et on tore mahlasid vahetada, kuna tulemus on kohe märgatav.
Pidurid muutusid kordades paremaks!
Samuti läks vahetusse ka jahutusvedelik ning nagu piduriõliga, tuli ka sellel teha "läbipesu" kuna vana solk oli vaja kõik kätte saada.
Stiilinäide kraamist, mis välja tuli :wink:
Image
Selle kahtlase vedeliku sees oli ka hunnik kuuseokkaid...
Siiani on õhus aga küsimus, kuidas selline kahtlane vedelik tekkis üldse!? Eelmine omanik tegi mootori ülemise osa remondi kuna väidetavalt rihm läks katki aga vaadates seda välja tulnud kraami, ütleks nagu mahlad oleks segamini mootoris. Samas õli sees ei ole jälgegi. Õlitase ei ole ka vähenenud ega suurenenud... Hetkel ainuke loogiline varjant tundub, et mootori remondi ajal tehti miskit lohakalt või hoiti seda kraami kusagil suvalises ämbris :evil: . Enda rahustuseks võtsin paisupaagi ka maha ja seest puhastasin selle ka ära.

Ajaviiteks võtsin pagassi ka ette.
Tagatuledele panin kõik uued pirnid ning saatsin selle üksiku põleva pirni ka pensionile...
Aku juures sai uus "+" klemm ja korralikum "-" juhe pandud ning see massilüliti leidis oma koha prügikastis.
Image
Image
Image
Andis ikka nühkida seda ...

Käisin ka kärukonksu juhtmeid kontrollimas ning nagu arvasin, siis need tahavad ka "ülevaatamist" kuna käru tuled ei põlenud.
Image
Image
Image
Image

Alfa Romeo 166 2.5 V6 - traveller

#5
Tõenäoliselt oli sees hästi töötanud kollane jahutusvedelik lihtsalt :mrgreen:. Omadustelt peaks see olema suht sama, mis punanegi. Igaljuhul, sain oma masinast samat värvi soga välja lasta kui jahutusvedelikku vahetasin ja käisid peast läbi ka täpselt samad mõtted õli koha pealt :mrgreen:

Tehasesoovitus on igaljuhul punane :grandpa:. Ülearu targutada pole siin teemas ilmselt vaja, aga vaheta paari kuu pärast jahutusvedelik korra veel ära, usun et saad ühe peaaegu samasuguse ämbritäie sealt veel.

Alfa Romeo 166 2.5 V6 - traveller

#6
AO foorumist lugesin, et must jahutusvedelik pidi üsna levinud viga V6-te puhul olema. ja päris palju teemasi oli kus kurdeti sama probleemi. Mahlad segamini ei ole, aga pika aja jooksul läheb lihtsalt selliseks. Mul endal oli punane jahutusvedelik ka üsna kahtlaseks läinud ja paisupaak oli heleda läbipaistva anuma asemel pruunikas hoopis.

Alfa Romeo 166 2.5 V6 - traveller

#8
Kristop wrote:Kui vaadata millised vedelikud sealt Alfast välja voolasid siis mina soovitaks vahetada ka roolivõimu ja käigukasti õlid. Need kindlasti alles tehasest sees :icon_thumbup:
Enda 156l oli roolivõimu õli ka üllatavalt saastunud.
Käisin vahepeal linnapeal tiirutamas, otsisin ajutist katusealust kus saaks mõne põhjaaluse töö ära tehtud.
Koju tagasi jõudes jätsin auto seisma ca 10 min.
Tulemus :icon_thumbup:
Image
Image
Suurest vihast jätsin asja sinnapaika... Järgmine päev läksin värske peaga uurima, mis nüüd saba andis. Halb uudis on see, et radikasse minev roolivõimu toru ära mädanenud ja asendatud tavalise voolikuga. Hea uudis see, et tänu sellele "vooliku tuuningule" pääsesin terve roolilatiga. Poleks see voolikuühendus saba andnud oleks tõenäoliselt läinud roolilatt.
Seega roolivõimu õli on nüüdseks vahetatud. Kusjuures oli plaan just päev hiljem hakata seda õli ise vahetama :wink: . Peale õlivahetust rool ka kohe tunduvalt pehmem/kergem.

Vahepeal sai ka üle vaadatud käigukasti aju kuna see selline hell teema neil. Keegi oli juba selle kallal käinud ja igati legoks lammutanud. Õigel ajal sai asi ette võetud, sest seest ujus juba! Nüüdseks ära kuivatatud ning tehtud väike ümbris sellele ümber, mis loodetavasti on niiskuskindlam. Aju eemaldades avastasin armatuuri alt salongiradika lekke jäljed. Siiski õnneks praegu oli kõik täiesti kuiv, kuid kuna eelmine omanik ei ole radikat vahetanud, siis tuleb silma peal hoida sellel.

Kastiõli on plaanis vahetada aga paraku hetkel tegemist remondinimekirjas kõige viimase autoga, siis peab ta natuke ootama.

Tänud Toivole selle jahutusvedeliku info eest! Natuke rahustas maha :)

Eks võtan ka Janari soovitust kuulda ja vahetan varsti jälle selle igaksjuhuks ära!
Hetkel plaanid aga niipalju muutunud, et esimese asjana tahaks auto saada tänavalegaalseks ehk ülevaatuse tehtud ning peale seda nädalakese prooviks masinat... vaataks, mis üllatused veel varuks on.

Alfa Romeo 166 2.5 V6 - traveller

#9
Vahepeal veel nokitsetud...

Uurisin, miks käsipidur ei toimi. Trossid kinni roostetanud muidugi. Trosse eemaldades avastasin, et vasak tagumine suport millegipärast kinni jäänud. Lisaks muidugi olid tagapidurite liugurid ka kõik kinni viimseni :( . Liugurid puhastatud ja määritud ning liiguvad nagu uued. Tagasupordiga oli aga halvem olukord, sai see maha võetud ja viga oli kolvi tolmukattes, mis äärest lahti oli ning kogu liiva ja sodi sisse lasi. Järgmiseks päevaks remontkomplekt käes ja uute tihenditega asi nagu uus.
Kokkuvõttes jama rohkem, kui rubla eest aga kõik läks õnnelikult, sest ei olnud liuguritel ega supordi kolvil mingeid vigastusi/roostet. Veel avastasin, et musta piduriõli oli ikka jäänud veel süsteemi, seega sai ka uus piduriõli vahetus tehtud.

Lõpuks sai ka salong korralikult puhastatud ning nahahooldus tehtud. Tulemus oli vaeva väärt...auto muutus kohe kordades mõnusamaks :D .
Nüüd oleks vaja leida ainult uued jalamatid ette, sest mõlemad esimesed on erinevad ja mõlemad on jubedad.

Tehtud on ka poolteljed...sai mõlema poole omad maha võetud ja üks välimine ots läks uus ning kõik tolmukatted läksid uued + muidugi uus määre sisse.

Lõpetuseks sai käidud ka eelmine kuu ülevaatusel. Huvipärast tahtsin teada, mis neil auto kohta öelda on.
Üllatuseks sõitsin minema korduva märkega passis. Auto üllatas, ainult kolm OV: esiklaas, käsipidur, esisilla alumiste õõtsade tagumised puksid.
Puksid saan kätte homme ja üritab kohe ka ära vahetada.
Käsipiduritrossid ka ootavad alla panekut. Lähevad vanad tagasi, kuna autoomanikuna kasutan aastas ainult korra käsipidurit ja seda Ülevaatusel. Seega ei näe vajadust raisata niisama raha nendele, pigem mujale tähtsamatele asjadele see kulutada.
Esiklaasiga on aga seis väga kehva...üks diil läks untsu ja nüüd kahjuks pean uut klaasi ootama umbes 1.5 nädalat...jama lugu ainult see, et täpselt 1.5 nädala pärast on ka ülevaatuse tähtaeg, kuhu sellise tempoga ei jõuagi... :evil:

Alfa Romeo 166 2.5 V6 - traveller

#10
Image
Image
Vahepeal sai auto uue esiklaasi ja õnneks ikka täiesti uue. Uus klaas oli ilma vihmasensorita aga asjalikud klaasimehed tõstsid omal algatusel vanalt klaasilt uuele ümber selle anduri ning nüüd töötab isegi paremini kui ennem.
Seoses kogu selle klaasiteemaga ütleks suured tänud Janole, tänu kellele sai asi napilt viimasel hetkel kiire lahenduse.
Mõistagi läksid külge ka uued kojamehed. Peale klaasivahetust Tartust tagasi Võrru sõites oli tunne nagu oleks vahepeal "uue" auto saanud :icon_thumbup: .
Aga nagu ikka, siis ühe asja saad tehtud ja kaks tuleb juurde... :D .
Võrru jõudes linnapiiril pidurdades avastasin, et pidureid polegi...
Vaikselt töristasin koju ja viga lihtne...piduriõlis viga ei olnud, sest seda lihtsalt polnud enam :evil: . Tiir ümber auto ja nüüd oli teine tagumine suport oma tihenditest loobunud. Jama lugu aga see, et piduriõli taseme andur ei tööta järelikult :( .
Kuna paari päeva pärast oli ülevaatuse tähtaeg, siis ajas kergelt vihale juba... Õnneks sai vähemalt kohe uued tihendid ja järgmine päev olid ka sellel poolel "värskendus" tehtud ning muidugi uuesti piduriõli vahetus ja õhutamine...kolmas kord juba 8) .
Tartus leidsin lisaks ka ühe korraliku augu...lasin igaksjuhuks rattad uuesti tasakaalustada ja muidu polnud viga, kuid üks tagumine velg natuke viskab. Tunda õnneks veel ei ole midagi.
Külge sai pandud uued esimeste alumiste õõtsade tagumised puksid. Vanade kätte saamine oli ikka eriti jube ettevõtmine aga ära oli vaja teha.
Ja viimasena sai alla kruvitud ka ajutiselt elustatud käsipiduritrossid, mis isegi hakkasid reaalselt tööle :D

Nüüdseks auto ametlikult tänavasõidukõlbulik ja kogub ka kilomeetreid juba. Huvitaks, mis vead nüüd tekkima hakkavad :wink:

Alfa Romeo 166 2.5 V6 - traveller

#11
jannomb wrote:Nüüdseks auto ametlikult tänavasõidukõlbulik ja kogub ka kilomeetreid juba. Huvitaks, mis vead nüüd tekkima hakkavad :wink:
Võta otsi mu auto teemast inspiratsiooni :mrgreen:

:icon_think: Peaks oma vihmasensorit kah torkima veel natuke.. Või siis originaalelemendiga katsetama, kui sinu oma uue klaasiga paremini kui varem töötab.

Alfa Romeo 166 2.5 V6 - traveller

#12
janar_t wrote:
jannomb wrote:Nüüdseks auto ametlikult tänavasõidukõlbulik ja kogub ka kilomeetreid juba. Huvitaks, mis vead nüüd tekkima hakkavad :wink:
Võta otsi mu auto teemast inspiratsiooni :mrgreen:

:icon_think: Peaks oma vihmasensorit kah torkima veel natuke.. Või siis originaalelemendiga katsetama, kui sinu oma uue klaasiga paremini kui varem töötab.
Sinu teema juba loetud ja mõtetes valmis uuteks lahinguteks :D .

Raudselt töötab paremini, kuna klaasivahetuses sai käidud vihmase ilmaga ja tagasi sõites töötas see tunduvalt täpsemini.

Alfa Romeo 166 2.5 V6 - traveller

#14
Kuna mina ajasin klaasi asja ainult läbi Jano, siis pead temaga sellel teemal rääkima.

Tänase seisuga pean ka kriitikat jagama klaasivahetusest. Nimelt ei töötanud enam klaasipesu...millegipärast.
Täna sai asi käsile võetud ja lahendus oli õnneks lihtne aga samas natuke vihale ajav :wink: . Nimelt olid klaasivahetajad jätnud ühe klaasipesu vooliku lahti ning selle asemel, et pihustiteni jõuaks midagi, läks kõik salongipuhuri jm läheduses oleva peale. Mina ka muidugi tark... alustuseks pidin ikka mehiselt üritama klaasipesu tööle saada salongist kangi liigutades...seni kuni "magus" lõhn juba salongis oli :evil: . Lahendus vähemalt lihtne, voolikud kokku ühendada ja korras :icon_thumbup: . Siiski tuli ka välja, et üks klaasipesu pihusti on ajaga otsa saanud.

Vahepeal sai ka uuesti pidureid õhutatud...väike õhumullike oli sisse ikka jäänud :) . Lõpuks mingiks ajaks on nüüd vähemalt pidurid ok.

Pole vist veel kirjutanud aga vahepeal salongifilter ka uus pandud. Vana oli vist originaal, sest pole varem nii musta näinudki :shock: .

Veel sai mootoril puhastatud massijuhe ära aga kuna tulemus ei olnud just nii hea kui lootsin, siis sai lisaks veel üks juhe pandud. Nüüd töötab mootor palju ühtlasemalt ja temp seier seisab ilusti paigal lõpuks 8) .

Lõpetuseks on aga tekkinud viga bensuseieril, mis nüüd suvaliselt näitab. Alguses külmalt käima paned näitab vist nii nagu peab aga umbes 5 min pärast langeb põhja ja tuli hakkab põlema ning nii see ka jääb järgmise korrani.