AR 156 vastupidavus ja mootorid

#16
uiskur wrote:
Alfa Romeo 33 wrote:Selespeediga on nagu iga teisegi automaatkastiga
Selespeed ei ole automaatkäigukast. Selespeed on elektrohüdraulilise juhtimisega manuaalkäigukast.

Põhiliseks veaks nende puhul on lekkima hakkav hüdraulikasüsteem, mis võib kaasa tuua häireid käikude vahetamises ning põhjustada ka käigukastiosade enneaegset kulumist.
:oops: :oops:
Täpselt! :icon_shifty:
:oops: Ma kirjutasin kõige ennem manuaal kast,kuid peale parandamist kirjutasin kogemata automaat,see tuli nagu iseenesest(Sellist viga enam ei tee). :oops:
Sry4OT. :oops:
If you park it and don't look back as you walk away... you bought the wrong car.

AR 156 vastupidavus ja mootorid

#17
Oman Alfat 5,5 aastat, täpsemalt 156, 2,0 TS Selespeed, ehitusaasta 2001, läbisõit pea 170000km. Ise olen sellest 100000 sõitnud.
Kuidas kestab.. Selespeed aegajalt jampsib, aga viimased 3 aastat.. on ok olnud. Sillajupid - õõtsasid ja stabikavardaid on selle aja jooksul vist ütleme 1,5 korda vahetatud ja korra mõlemad esimesed rattalaagrid. Eesti teed juu nõu.. hm. Kindlasti peab jälgima õlitaset, mõni mootor võtab õli rohkem, mõni peaaegu üldse mitte. Muud kulujupid on minu arust tavalised. Sõltub ka kui palju ilmselt sõidad ja kus sõidad. Kõik mis liigub - kulub.
Talvel - no absoluutselt no problem. Korralik aku peal, käivitub kohe, soojaks läheb ka normaalselt.. ei oska nagu ühtegi paha sõna öelda. Mul on ka istmesoojendused.
Kütusekulu - sõltub kuidas tallad. Sõidan palju linnas ja keskmiselt saan 10-11l/sajale, sõltub palju tuleb ummikutes istuda.

Minu arust on oluline kinni pidada ettenähtud hooldusvälpadest ja igasugused rihmade -ja õlivahetused õigel ajal teha.

Peamiselt ikka puhas sõidurõõm!!

Edu otsustamisel!

AR 156 vastupidavus ja mootorid

#18
Mul 156 SW, 2,5 V6. Ainuüksi soundi pärast kaheliitrist ei taha. Mitte, et kaheliitrine nüüd koledat häält teeks... alfa oma kindlasti mitte, kuid V6 on minu silmis üle prahi. Kuuekäiguline manuaal (automaati ei igatse ja Selespeediga tasub mu arvamust mööda tõesti ettevaatlik olla, et vigast isendit ei saa, kuna remont väga kallis ja enamus soss-seppi eestis remondivad seda valesti või lohakalt, mille tulemuseks jupsiv masin, samas korralikult ja õigesti hooldatud isend töötab tõenäoliselt laitmatult).
Erinevalt eespool mainitud arvamusest, on Alfale saada ka üsna kvaliteetseid B-varuosi... stabika kondid ja ülemised õõtsad on nüüd mul pea aasta all ja pole häda keskit(kui välja arvata asjaolu, et lisasin neile ise pisut zharniirimääret: kogemus saksa autodega näitab, et zharniirid kestavad ca 2-3 korda kauem siis).
Mootor käib ühtlaselt ja jällegi üldlevinud arvamusest erinevalt õli ei võta (kontrollimine ei tee muidugi paha... ükskõik, millisele margile). Õlivahetused mõistagi õigel ajal, nagu ka ülejäänud masinaga, on vaja järjepidevalt masin korras hoida, siis on sama vastupidav nagu saksa masinad.
Mina olen rahul... väga vaikne... väga mugav... piisavalt sportlik... bensu võtab nagunii kõik ära, mis sisse kallad... palju paagitäiega sõita saab, see sõltub juba tallajast. Üldiselt olen keskmiselt 9-10L sajale hakkama saanud, kui linna ja maanteed segamini on... linnas pisut rohkem 11 vms...
Viimane ülevaatus läks ka libedalt... avastasin, et on läbi saanud juba eelmisel kuul... käigupealt otse ülevaatusele ja ei osanud nad mulle peale suunatule pirnilt maha kooruva kollase laki midagi ette heita.

AR 156 vastupidavus ja mootorid

#19
vedruseib wrote:Mul 156 SW, 2,5 V6. Ainuüksi soundi pärast kaheliitrist ei taha. Mitte, et kaheliitrine nüüd koledat häält teeks... alfa oma kindlasti mitte, kuid V6 on minu silmis üle prahi. Kuuekäiguline manuaal (automaati ei igatse ja Selespeediga tasub mu arvamust mööda tõesti ettevaatlik olla, et vigast isendit ei saa, kuna remont väga kallis ja enamus soss-seppi eestis remondivad seda valesti või lohakalt, mille tulemuseks jupsiv masin, samas korralikult ja õigesti hooldatud isend töötab tõenäoliselt laitmatult).
Erinevalt eespool mainitud arvamusest, on Alfale saada ka üsna kvaliteetseid B-varuosi... stabika kondid ja ülemised õõtsad on nüüd mul pea aasta all ja pole häda keskit(kui välja arvata asjaolu, et lisasin neile ise pisut zharniirimääret: kogemus saksa autodega näitab, et zharniirid kestavad ca 2-3 korda kauem siis).
Mootor käib ühtlaselt ja jällegi üldlevinud arvamusest erinevalt õli ei võta (kontrollimine ei tee muidugi paha... ükskõik, millisele margile). Õlivahetused mõistagi õigel ajal, nagu ka ülejäänud masinaga, on vaja järjepidevalt masin korras hoida, siis on sama vastupidav nagu saksa masinad.
Mina olen rahul... väga vaikne... väga mugav... piisavalt sportlik... bensu võtab nagunii kõik ära, mis sisse kallad... palju paagitäiega sõita saab, see sõltub juba tallajast. Üldiselt olen keskmiselt 9-10L sajale hakkama saanud, kui linna ja maanteed segamini on... linnas pisut rohkem 11 vms...
Viimane ülevaatus läks ka libedalt... avastasin, et on läbi saanud juba eelmisel kuul... käigupealt otse ülevaatusele ja ei osanud nad mulle peale suunatule pirnilt maha kooruva kollase laki midagi ette heita.
Lisan veel juurde,et igal margil on vigu,kui omanik pole auto eest korralikult hoolt kandnud,on mõned asjad tegemata jätnud mõeldes,et "ah pohhui,masin läheb nagunii müüki,mul savi mis sellest peale müüki saab,peaasi et mina temast lahti saan". :evil:
Enamasti on Alfade vead lihtsalt omanikus kinni. :wink:
Sõidetakse nii kaua kuni enam ei ole raha autot remontida,ning siis pannakse müüki,topitakse a'la logisevatele šarniiridele paksemat sovietiaegset "LITOOLI" vahele,ning nii kaua on vaikus,kui järgmine omanik saab sõita umbes 100km,ning siis hakatakse kohe marki kiruma,et vaata kui S*TT mark see Alfa Romeo ikka on. :evil:
Bensukuluga on selline lugu,et ega midagi järgi nagunii ei jää,kõik võtab ära mis sisse paned,(POLE VEEL SELLIST MASINAT KOHANUD,MILLEL KÜTUS ALLES JÄÄB! :lol: )enamasti kipub suureks kulutajaks olema raske "parempoolne" jalg,mis ei taha kuidagi käsklustele alluda. :wink:
Mõnest väiksest "öko autost" võib ka 50L-100km peale välja võluda.
Ühesõnaga võtab ta sinult kõik mis sisse kallad,kuid ta pakub sulle vastutasuks hulganisti sõidurõõmu,ning mugavust,mida teised margid ei suuda! :wink:
EDIT: Alfa Romeo ei ole S*TT mark kui ta on korraliku omaniku käes,kes sõidab autoga korralikult,ei sõida aukudest pidevalt läbi(TEAN "EESTI TEID",KUID ANNAB KA KORRALIKULT SIIN LIIGELDA,EI PEA JU KA KÕIKI AUKE ÜLES KORJAMA,TUTVUSRINGKONNAS SÕIDAVA PALJUD AUKUDE VAHEL KAS VÕI SLAALOMIT,NING SEETÕTTU ON AUTOL ALUSVANKER ILUSTI KORRAS),kellel jagub aega,et tema eest hoolitseda,ning viitsimist õlide ja muude vedelike tasemeid pidevalt kontrollida! :wink:
If you park it and don't look back as you walk away... you bought the wrong car.

AR 156 vastupidavus ja mootorid

#21
E.T. wrote:köh köh

AR 33 kuidas sinu alfa kogemusega on?
mitut oled pidanud?
millisega hetkel liikled?
:oops: :oops: :oops:
Pean kahjuks tunnistama,et peale ühe AR 33me,mis polnud ka nagu minu oma,vaid tädi,siis rohkem polegi olnud. :oops:
Kuid tean,et see Alfa mudel polnud ka mingi s*tt,vaid oli tegelt päris hea vastupidavusega,paraku oli ainult rooste lõpuks kere peal päris palju tööd teinud,nagu tagumised poritiiva ääred,bensuluugi äär oli mäda,parempoolne tagumine vedru pesa auto pagasnikus andis lõpuks järele,küljekarbid,ning ka põhi oli omadega läbi. Kuid see oli sellepärast et masin jäi pikalt seisma,ning meie kliima tegi selle ajaga oma töö. :(
Hetke sõidukist ei tasu üldse rääkida! :oops:
If you park it and don't look back as you walk away... you bought the wrong car.

AR 156 vastupidavus ja mootorid

#22
kogemuslikult:

156 puhul vähemalt plastist bentsuluuk ei roosteta...
:lol:

põhja alla tekib rebane kergelt... eriti tagaistujate piirkonda.
loe bnd 2,5 saagat innuga... sealt saab maksimumprogrammi kätte.
liaks oli siin üks auklikuks roostetanud põhjaga 156 müügis vahepeal...

-

ja tiivaäärtest tuleb värv lahti tsingi pealt ja kobrutab ning ripub nagu habevetikas... roostet väga kiirelt ei teki... karbil on tagaukse all miski keevisliides, see kipub raudoksiidi eritama kena roostepruuni kobrutava triibuna... karbi esinurkades on nähtud tsingi pealt maha kooruvat värvi

-

esimeste rattakoobaste sisu tasub ka vaadata kriitiliselt tagaservas kus logar lõppeb ja paljastub plekk... või sitemal juhul lõpebki logar ära ja ei paljastu suurt midagi peale pori all oleva roosteaugulise endise emexi väärilise materjali

_

muus osas vastupidav roostele.

-

selspeed = nuppudega sitt IMHO
lisaks vaatamata toimemehhanismile mõjub tema töö nagu 4 käiguline Volvo automaatkast... uimane ja nõksutav...
poes hea käia, kiiremal sõidul ajab kuse keema lihtsalt.

-

mootorite osas on hea lugeda kylli saagat 2,0 TS mootori õlikulust jms...

-

kui kõik eeltoodu ära ei ehmatanud, siis oled valmis alfat ostma ;)

AR 156 vastupidavus ja mootorid

#24
rizto wrote:Sorry et teemat solgin aga kas äkki keegi diisel alfa omanik võiks ka nata rääkida :icon_crazy:
Olen omanud siis diislit(2.4) natuke üle aasta, minupoolt läbisõitu 30K, kogu läbisõit 300K, tuttaval on ka diisel ainult 166, läbisõiduks on tal 360K ja mingit probleemi pole mootoriga olnud.
Mootori hooldekulud suhteliselt väikesed(õli ja rihma vahetus) muud nagu pole pidanud vahetamagi.
Mootori käivitamine -20 kraadiga pole probleemi tekitanud, külmemat ilma pole lihtsalt eestis olnud, ma arvan et läheb iga ilmaga käima.
Kütet võtab keskmiselt kuskil 7, suvine rekord on 5, siis sõitsin enamuse maanteel.
See mootor suudab 156 kere edasi vedada väga hästi, jalgu ei jää kellelegi ja võib julgelt mootorit pöördesse lasta, midagi ei juhtu.
Et ei tasu karta seda alfa diislit, vägagi meeldiv kogemus. :icon_thumbup:

AR 156 vastupidavus ja mootorid

#25
Kui kedagi natuke uuem 156 huvitab, 2002 a. siis näitaksin meelsasti seda. Oleks vaja mõnda huvilist kes autot sooviks ja selle eest hooliks. Paari nädala pärast kolin eestist ära kuid seda autot kaasa võtta ei saa. Headest ja halbadest külgedest võin lähemalt rääkida, kuid siiani on küll veendumus et vigasid on vähem kui eelnevatel aastakäikudel.

AR 156 vastupidavus ja mootorid

#26
Käisin sõbraga ühte 156 2.0 JTS vaatamas.
http://www.auto24.ee/clients/nordea/use ... 97345135l6" onclick="window.open(this.href);return false;
Odomeetri näit on suht kahtlane, kuna summuti sukk laseb läbi, tundub et suht palju hagu antud. Mootor käis tühikäigul ka ebaühlaselt (on see normaalne?). 5 käigulise kastiga oli tegu (kas Selespeed?), seega võib arvata et neelab bensu nii linnas kui maanteel. Kuidas mootoriõliga lood on? Mul omal 2.0 TS ja vapsee vähe sööb. Aga samas osadel jällegi väga palju läheb seda õli. Mingid tüüpvead võiks keegi ette lugeda mida saaks üle vaadata. Kas seda odomeetri näidu korrektsust saab kuidagi moodi kontrollida diagnostikaga? Sisu oli muidugi seest korralik, nagu vastaks sellele pea 40000 km välbale, aga eelmine omanik võis katteid ka peal hoida. Seega see ei näita midagi. Kuidas varuosade kallidusega on? Mul 145 läheb suht vähe varuosadele, kuidas 156'ga ? Samas kui ostmiseks läheb, siis Pirni uulits seal kõrval kohe, saab ülesse tõsta ja mootori diagnostika teha. Samas minu arvates see 99000 on suht palju küsitud selle eest, arvestades seda et see odomeetri näit ei tundu tõele vastavat. Oma silmaga masin üle vaadatud ja kriime ning mõlke on omajagu. Kuna sõber tahab osta seda, siis pöördus minu poole, kuna mul Alfa :D Aga, mul nagu teisest kümnendist ja hoopis teine mudel, seega ei tea mida selle 156 puhul täpselt arvestama peab, oma kogemusi enda Alfaga rääkisin, kuid see pole päris see.

AR 156 vastupidavus ja mootorid

#27
Sattusin ka seda nägema seal ja muidugi astusin juurde ja tsekkisin üle.

Odo näit vastab ilmselt tõele. Auserist uuena ostetud ja garantii ajal seal hooldatud. Minuteada oli see Sampo (?) panga töötaja käsutuses vähemalt esimese omanikuna. Mingi aeg olla seisnud ka.
Meie pere esimesel 147-l läks kah sukk päris varakult. See tundub muidugi hullem olema.
Selespeed pole se kohe kindlasti :icon_wtf:

Ma arvan, et auto on oma hinda väärt.
Nende autodega Saksa autos on see keiss, et kord kuus alandatakse hindu. :wink:
a.k.a Anthrax

AR 156 vastupidavus ja mootorid

#28
Läbisõiduga on reeglina väga lihtne: kui on olemas hooldusraamat, mis seda tõestaks ja kus kõik tehtud hooldused kirjas, siis on õige.
2004a. masinal peaks raamatus olema sees igaaastane õlivahetuse märge + töökoja tempel (kui etteantud km-i täis ei sõida, nõutakse tavaliselt garantii säilimiseks garantiiajal õlivahetust igal aastal ikkagi...) Ehk siis 2005, 2006 ja vblla ka 2007a hooldus. Edasi samuti, kuni tänapäeva välja...

Kui raamatut pole (müüja väidab, et ei tea, vist on kadund jne jne), siis on kindlasti tagasi keritud.
Kerimine maksab Eestis 300 eeku ja veel odavamalt teevad need, kes sajatuhande numbri lihtsalt kõrgema vooluga läbi kärsatavd, niiet see lõplikult kustub... :icon_angel: (olen ka seda kohanud, auto pärast enam üle saja tuhande spido järgi kunagi ei sõidagi....)
Massilist raamatuvõltsimist ma pole siiani kohanud ja seda on ka lihtne kontrollida (lihtsalt helistad esindusse ja küsid üle; saksast/sveitsist toodud autodel pead, muidugi, selleks fritsu keelt valdama...)
Kui Sul on tõepoolest pidevalt hooldatud auto ja raamat peaks kaduma, lähed ostad esindusest tühise raha eest uue ja lased ka uued sissekanded teha.
Seega jutt, et on kadunud, ei ole väga loogiline. Kahjuks on Eestis müüdavatest autodest sellised 80%.


Eriti ei tööta Eestist müüdud autodel - kõikide esinduste töödevastuvõtjad räägivad maakeelt (osad, küll telef. teel infot ei jaga, aga kohale minnes ei ole neil varianti ja ka põhjust hooldusajalugu varjata)

Alfal, minu andmetel diagnostikaga läbisõitu kindlaks ei tee (nagu bemmidel ntx jääb reaalne läbisõit kuhugile auto paljudest ajudest ikkagi kirja, näidaku spido mida iganes...)

Kui on kerimisjutum, siis pead juba ise otsustama, kas tahad endale "vägistatud" autot või mitte.

Teine asi on see, et 30t sõtnud auto tunneb juba sisseistudes ära, aga see on autospetside kõrgem matemaatika, mida paari reaga selgeks ei õpeta, seda enam, et ise pead olema sõtnud paljude uute autodega ja pikema aja jooksul...


Mootori tühikäik ebaühtlane iseeneset pol esuur viga - tavaliselt tühikäigu pöörete regulaator tahab puhastamist. Võib esineda ka 30t sõitnud autol, kuigi harva...

100t sõtnud autol lisandub siia juba palju muid võimalusi - alates küünaldest kuni väga keerulise elektroonikaveani välja.

AR 156 vastupidavus ja mootorid

#29
Suured tänud info eest. Samas see müügimees seal platsil ütles,et auto on välismaalt toodud eestisse. Väga kummaline kiiretee märgisega kleeps tähisega 06 toli esiklaasil, selles kohas kus peegel ripub, omane märk minumeelest keskeuroopa maadele? Samuti ta kahtles ise selles 38 000 km läbisõidus ise ka. Seda hooldusraamatut ei tulnud pähe küsidagi :D kuna siiamaani on need paljudel alfadel puudu olnud. Aga seda küsime siis uuesti üle. Kahju jah, et seda läbisõitu ei saa kuidagimoodi diagnostikaga kontrollida.